Dnalor said:
Nästa tema: Accelererande evolution
Om du läser det här så är du lovligt byte. Du var i och för sig lovligt byte sedan tidigare. Skillnaden är att nu vet du om det.
Det började med en höggravid nioårig flicka i juni år 2000 som kom in på sjukhuset där jag jobbade. Hon födde trillingar ungefär fem veckor för tidigt. Eller nio år för tidigt, beroende på hur man ser på saken. Både flickan och barnen överlevde. Hon tog inte några som helst förmaningar om att leva sunt, eller ens om säker sex. Hon var rent av otrevlig. För hennes del handlade om att "skita ut ungarna och åka hem".
Döm om min förvåning när hon kom tillbaka nästan på dagen ett år senare, i 2001, återigen höggravid och födde fyrlingar. Mamman och de tre barnen från den föregående förlossningen levde då i olika fosterhem.
Jag började forska i saken. Den nu tioåriga mamman var ett av fyra barn som en tioårig flicka födde år 1991. Den flickan avled arton år gammal som mor till 33 olika barn, alla bortadopterade till olika fosterföräldrar. Som om inte det var nog så fanns det totalt 21 kända barnbarn och ett antal till var på väg. Och för att göra det ännu värre så var flickan från 1991 bortadopterad även hon, men jag kunde inte spåra hur det såg ut där.
Antag att varje sådan här flicka kan föda 3,6 barn per år under en tioårsperiod, för att göra det enkelt att räkna. Det innebär 36 barn per mor per ny generation -- och en ny generation inleds var tionde år, för övrigt. 18 av dessa kan bli mödrar i nästa generation, vilket ger 648 barn i den generationen. Vilket ger 11664 barn i nästa generation. Och efter totalt 40 år så har vi 209 952 barn. Och efter femtio år 3,7 miljoner -- tillräckligt för att översvämma något av Europas mindre länder. Jag har mina skäl att tro att flickan från 1991 inte var generation 0, utan snarare generation 2. Det innebär att just nu så håller generation 3 på att föda generation 4 -- de drygt 200 000 barn som om tio år kommer att översvämma Europa.
Det är inte bara en hemskt hög nativitet som utmärker de här unga föräldrarna, utan också ett tämligen starkt sociopatiskt beteende. Ingen av dem har brytt sig om deras barn i någon högre utsträckning. Åtskilliga är redan kända hos polisen som problembarn, "bokstavsbarn" eller kriminella. Trots ett osunt leverne så är de ofta i bättre fysisk form än normala barn. Fetma är mycket mindre vanligt, och i de fall där man kan jämföra betyg i fysisk träning så är de ofta högre hos generation 3-barnen.
Jag börjar misstänka att något nytt håller på att hända. En andra människoras håller på att växa fram. Jag menar inte en ny ras som i vulgärbegreppet, utan en riktig ny ras. En homo sapiens nova, skilt från homo sapiens sapiens, och att denna nya ras kommer att konkurrera med oss på samma sätt som vi konkurrerade med homo sapiens neanderthaliensis.
Jag tror att den nya rasen redan vet om det. Det finns en ordning i kaoset. De håller ihop på något sätt. Det finns en samlad bild som sprider sig genom hela samhället från problembarn till aggressiva radikala ungdomar till hänsynslösa företagsledare och politiker. Det finns ett dolt nätverk någonstans under ytan som knyter samman den nya rasen och den är helt inställd på att konkurrera ut oss och ta över.
Jag kan tänka mig att du just nu försöker bortförklara det här som en löjlig internetskröna. Nioåringar som föder fyrlingar en gång om året? Jag tänker inte klandra dig i så fall. Det tog mig två år att acceptera fakta. Hur lång tid kommer det ta för dig, och kommer du överleva så länge om du inte vet?
Men tro inte enbart på vad jag säger. Sök fakta själv. Försök ta reda på vad som händer. Hittar du något, offentliggör det. Låt oss andra få reda på det. Eller göm dig under en sten.
Valet är ditt.
---
Nästa tema: Katter!