Tomatalven
Hero
- Joined
- 22 Sep 2012
- Messages
- 1,175
Här skapar vi en trollkarls eller häxas laboratorium i en generisk och/eller smått urflippad/gonzo fantasyvärld. Tänkt för Fantasy!Osg och eller D&D men kan säkert funka i andra fantasysammanhang. Vad kan finnas där inne?
Jag börjar:
En stor förseglad glasburk, full av inlagda fladdermuszombies som blivit experimenterade på, ståt i ett hörn. Fladdermuszombiernas kroppar är täckta av sår och mystiska bölder. Vissa har missbildningar, såsom extra vingar eller böld istället för huvud. Öppnar någon burken flyger de ut och välter omkull allt i förvirrelse för att sedan gå till attack!
I taket hänger en uppstoppad krokodil tillsammans med diverse magiska örter.
Matar man den med något svarar den på en ja/nej-fråga. Släpper man lös den ger det samma effekt, men då går den lungt ifrån labbet om den har möjlighet. När den är fri växer den asfort och när den når övernaturlig storlek kommer den att terrorisera en stackars by så att den måste hyra in murder-hobos att ta kol på den.
Det vore coolt med en tillhörande tabell på skumma effekter som kan komma av att man smakar på ingredienser/örter/drycker etc i laboratoriet. Börjar på den med:
1. Hallucinationer i x rundor beroende på hur mycket man förlorar sitt anti-gift slag med eller liknande.
Jag börjar:
En stor förseglad glasburk, full av inlagda fladdermuszombies som blivit experimenterade på, ståt i ett hörn. Fladdermuszombiernas kroppar är täckta av sår och mystiska bölder. Vissa har missbildningar, såsom extra vingar eller böld istället för huvud. Öppnar någon burken flyger de ut och välter omkull allt i förvirrelse för att sedan gå till attack!
I taket hänger en uppstoppad krokodil tillsammans med diverse magiska örter.
Matar man den med något svarar den på en ja/nej-fråga. Släpper man lös den ger det samma effekt, men då går den lungt ifrån labbet om den har möjlighet. När den är fri växer den asfort och när den når övernaturlig storlek kommer den att terrorisera en stackars by så att den måste hyra in murder-hobos att ta kol på den.
Det vore coolt med en tillhörande tabell på skumma effekter som kan komma av att man smakar på ingredienser/örter/drycker etc i laboratoriet. Börjar på den med:
1. Hallucinationer i x rundor beroende på hur mycket man förlorar sitt anti-gift slag med eller liknande.