I föregående tråd drar jag slutsatsen att få svenska rollspel har som huvudfokus att kommentera/dissikera/diskutera/problematisera vår aktuella samtid och samhälle, tråkigt! Låt oss därför göra en kraftsamling och skriva en uppsättning kortare spel och/eller scenarion som direkt relaterar till dagens aktuella problem och frågor!
Att behandla aktuella frågor kräver respekt och research och jag hoppas att det kan få vara OK att utforska ämnen och frågeställningar vi inte nödvändigtvis är experterpå genom vårt spelskrivande. I den här tråden måste därför alla som läser antaga att de som skriver inte har för avsikt att förminska/diskriminera/förlöjliga/etc något ämne och att författarna gärna emottager tips och råd om de någon gång snubblar ut på skakig mark. Alla åsikter, ideologiska infallsvinklar och uttryck som forumet och svensk lag tolererar är välkomna!
Deadline: två veckor från måndag, den 3e oktober.
Omfattning: max 16 st A5-sidor inklusive omslag och baksida.
Vilka vill haka på? Pitcha er spelide och jobba så mycket som möjligt med skrivandet direkt här i tråden!
Har ni förslag eller tankar om upplägget så skriv här!
Att behandla aktuella frågor kräver respekt och research och jag hoppas att det kan få vara OK att utforska ämnen och frågeställningar vi inte nödvändigtvis är experterpå genom vårt spelskrivande. I den här tråden måste därför alla som läser antaga att de som skriver inte har för avsikt att förminska/diskriminera/förlöjliga/etc något ämne och att författarna gärna emottager tips och råd om de någon gång snubblar ut på skakig mark. Alla åsikter, ideologiska infallsvinklar och uttryck som forumet och svensk lag tolererar är välkomna!
Deadline: två veckor från måndag, den 3e oktober.
Omfattning: max 16 st A5-sidor inklusive omslag och baksida.
Vilka vill haka på? Pitcha er spelide och jobba så mycket som möjligt med skrivandet direkt här i tråden!
Har ni förslag eller tankar om upplägget så skriv här!