Nekromanti Låt smärtan komma! (Hjälp!)

Rickard

Urverk speldesign
Simon said:
"Blod och tårar" slog det mig nu skulle vara en möjlighet. Det har visserligen inte en verbform bara sådär, men det funkar ju bra som i "nu djävlar blir det blod och tårar" eller "jag vill ha blod och tårar" samtidigt som det är specifikt nog att vara ett namn på en regelprocedur och inget annat.
Nu är jag väl Verbal combat-skadad, men "Jag vill se blod" kan väl funka? Om du slänger in tårar så låter det i mina öron som om rollpersonen ska börja gråta. "Näää. *Buhu* jag vägrar ge upp. *Snyft*".

/Han som kan säga att publiken ofta brukar efterfråga blod i Verbal combat

Simon

Swashbuckler
Re: Blod och tårar

Bergdahl said:
Varför inte använda sig av "låt blodet flyta" alt "låt blod flyta" eller "låta blod flyta", vilket skulle leda till "jag vill låta blod flyta"...
Mja, jag tycker det ligger lite nära vanligt beskrivande språk, och alltså får en mer bokstavlig betydelse när man säger det än vad det betyder "nu vill jag initiera en regelprocedur som kommer att orsaka en massa hemska kryss och vara väldigt kul att spela". Så att säga. :gremwink:

Simon

Swashbuckler
Han said:
Nu är jag väl Verbal combat-skadad, men "Jag vill se blod" kan väl funka? Om du slänger in tårar så låter det i mina öron som om rollpersonen ska börja gråta. "Näää. *Buhu* jag vägrar ge upp. *Snyft*".
Vilket inte behöver vara direkt dåligt, eftersom spelet det är hämtat från är tänkt att kretsa minst lika mycket kring personliga drivkrafter och känslomässig smärta som om fysiskt våld. Att föreställa sig en konflikt som slutar med en stenhård legosoldat i tårar skulle inte alls behöva vara fel.

Sen är det ju så att kryss som representerar stress respektive skador bokförs på samma skala och inte hålls isär egentligen alls. Så jag börjar luta mer och mer åt att "Blod och tårar" är en ganska bra variant. :gremsmile:

Kaigon

Helmgast
Även om jag nog gillar "i helvete heller" mer så tänker jag ändå föreslå "ta i med hårdhandskarna".