Nekromanti Låt som jag inte kan namnet på alls... hjälp!

Storuggla

Champion
Okej, jag tittade förut på Bosse BIldoktorn när det gick på tv (innan SVT gjorde så som de brukar med program som folk gillar, antingen göra om till oigenkännerlighet eller så lähgger de ner det) och där förekom en sång som jag inte kan hitta namnet på. Men jag (och för den delen Vulf också!) kan sjunga den!
Låttexten said:
Kaffekaffetåren den är bra
kaffekaffetåren vill vi ha (alternativt ska vi ha, minns inte så bra)
Kaffekaffetåren rätt och slätt
kanske med en gräddeskvätt
Den gick i ganska högt tempo. Någon som kan identifiera?

Storuggla, tolv minuter kvar

Dewil

Skrivbordsgeneral
Från Svensk Kaffeinformation http://www.kaffeinformation.se/page.asp?id=bevingat&selItemId=bevingat

sjöng Harry Brandelius på skiva 1966. Musik Erling Grönstedt, text Tore Lagergren.

kaffekaffetåren varje da’

kaffekaffetåren rätt och slätt

kanske med en gräddeskvätt.
Själv vill jag rekommendera "Kaffe utan grädde (är som kärlek utan kyssar)", en reklamlåt från Mjölkcentralen (=Arla), insjungen av Gösta Jonsson 1938.

Dewil

Organ

Out of time, out of mind
Låten du talar om heter "Kaffetåren" och är skriven av Erling Grönstedt och Tore Lagergren. Den mest kända inspelningen är med Harry Brandelius och från 1966. Textraden du inte är säker på lyder "kaffekaffetåren varje dag".

/Anders (your friendly neighbourhood musiknörd)

Storuggla

Champion
Finns den månne på en skiva som du vet, eftersom det är ett helvete att leta igenom alla skivor (och av någon anledning Harry Potter-filmer som internet ger som träffar på kaffetåren och harry brandelius)...

Storuggla, blå näsduk

Organ

Out of time, out of mind
Mig veterligen så innehåller de Harrysamlingar som nu finns att tillgå tyvärr inte "Kaffekasken". På vilken/vilka av de utgågna titlarna som den har funnits på tidigare är betydligt meckigare att ta reda på.

/Anders