Nekromanti Låt spelet börja:

Rising

Vila i frid
Slut på dag 3:

Den tredje natten var folket mer upprörda och desperata än någonsin tidigare. Man visste att man nu levde under ett direkt hot som sade att hela byn kunde elimineras i ett varulvsanfall. Det var av absolut nödvändighet att man lynchade någon av varulvarna som plågade byn.

För första gången så var också en majoritet av byborna överrens om vem man skulle hänga. Det kändes skönt att för en gång skull stå nästintill enade, när beslutet som behövde tas var så viktigt.

"Nightowl! Nightowl!" skanderade de, och drog hänsynslöst den gråtande stackaren fram till den gamla eken. De lade snaran runt hans hals och väntade inte på att få höra några ynkliga bedjanden om nåd, utan sparkade bara utan omsvep bort pallen under hans fötter och såg honom falla mot sitt oblida öde.

...

...

...och så visade han sig vara en vanlig människa.

Om du hade varit där, kära läsare, så hade du sett två bybor som nästan grät vid denna åsyn, medan det på de andras ansikten sakta började krypa fram hånfulla och blodtörstiga leenden. Sedan gick allt fort, och varulvarna övermannade människorna och slet dem i stycken likt arga, finska pojkar som blivit frustrerade över ett pussel med blodiga bitar av brosk och ben.

Game Over.

---

Vill någon av vinnarna vara så vänliga att presentera sig (och sin kamrat)?

Ni vinner givetvis rätten att håna era motspelare.

Lindenius

Swashbuckler
It Was I All Along…

Så smög fullmånen fram.

Lindenius och Coffe_Kanon sprang ylande glada omkring i sin pälsaskrud. Och i dagarna och nätterna tre kunde rädda bönder i grannbyarna höra en sång sjungas. Den var gjord på nödrim, ty det är visst och sant att varulvar är klipska men ej språkliga ekvilibrister.

Vi lurade dem
Vi lurade dem allihop
Här är beviset
Att människan är dum
och vargen är klok

Rising

Vila i frid
Stort grattis.

Stort grattis till er! Snyggt att ni båda lyckades överleva, och att ni genom hela spelet dragit på er så få röster.

Jag hoppas förresten att ni allihopa hade roligt. Själv tyckte jag det var helt fantastiskt att leda leken, och det var både nagelbitande läskigt och skrattretande komiskt omvartannat.

Jag kommer starta en ny tråd inom kort där jag berättar lite om förutsättningarna för omgången, kommenterar spelomgången, berättar vem som vinner den lilla tävling jag startat om vem som varit först med att peka ut varulvarna, osv; och där tar jag villigt emot respons och tankar från er och alla andra som följt spelomgången.

...och så skall jag förstås leda en ny omgång också. Det finns massor av personer som meddelat sitt intresse om att få vara med, och jag har massor med tankar och idéer.

Johan K

Gammal & dryg
Noooo !

Hahaa !
Hellsike va'fel det gick !! :gremgrin:
Att bli uppäten såhär på den sista dagen känns fel !! :gremtongue:
Hursomhelst, jag vill tacka dig Rising för ett kul initaitiv här på wrnu. Jag har haft skitskoj ! Så jag hoppas att du gör en liknande grej snart igen !
Sedan så vill jag åxå tacka resten av alla spelande ! Trotts att jag säkert blev grundlurad, bortkollrad & allt anant så var det trevligt at spela mot er !
Jag var för övrigt bybo.

/ Johan K, som gör hatten av till Rising & alla sina med & motspealre.

Basenanji

Postd20modernist
Jag suger. Stenhårt.

Jag var sämst.

Jag är ledsen. Mina teorier var helt felaktiga.

Mina spådomar var värre än kinesiska lyckokakor.

Må jag aldrig mer spela varulvsspel.

Förlåt... :gremfrown:

---

Förresten, var anmäler man sig till nästa omgång?
/Basse

Lindenius

Swashbuckler
Modus operandi

Jag kan faktiskt inte begripa att jag inte rök all världens väg under andra omgången. Det vi i mångt och mycket klarade oss på var att Coffe_Kanon skötte sina kort mycket bra.

Det intressanta här var dock, precis som jag konstaterade i början av dag tre, att jag aldrig hade röstat någon till galgen. Så jag begriper faktiskt inte att det var fler som var misstänkta på Johan K.

Jag skulle gärna veta vilka som hade de andra rollerna. Det jag och Coffe_Kanon hade mest problem med var vilka vi skulle bita. Så vi beslöt oss att under natt ett och två bita de som resonerade… lite för nyktert. Därför rök först Marco. Därefter hade vi tänkt plocka Flurtis. Men han blev hängd… så då plockade vi någon som inte gjort så mycket väsen av sig för att försöka bli av med en eventuell väktare.

Lindenius

Swashbuckler
Re: Dig hade jag på kornet.

Du gjorde bort dig rätt tidigt.
Var gjorde jag bort mig någonstans?

En stor ledtråd som jag upplever att jag och Coffe lämnade efter oss var att vi var mycket försiktiga att misstänka varandra. Fast det kanske var svårt att upptäcka i allt annat sorl?

Lindenius

Swashbuckler
Re: Dig hade jag på kornet.

Jo, jag insåg att jag varit för hård där och fösökte tona ned mig lite senare (även om jag körde samma konfrontativa taktik)

Men som sagt var det handlar om en "mindsetting" som man får med sin roll, det är faktiskt svårare att låtsas vara något annat än vad man är. Det finns faktist folk som på momangen gissade att det var du och Coffe Canon, som var ulvar. Jag hoppas att denna person hänger med på nästa vända.
Absolut. Jag var hela tiden livrädd att förskriva mig.

Coffe_Kanon

Swordsman
Coffe_Kanons redogörelse

Men en eloge till Coffe_Kanon för honom misstänkte jag aldrig. Jag torde att han var just sådär fjantig och naiv.
Tack tack. Jag antar att det här med ränkspel och lömskerier ligger i blodet. :gremgrin:

Ja det var JAG gott folk som förde er bakom ljuset. Det var det gammla stadsfyllot som under all skit och smuts var iklädd ulvapäls.

Tack till Lindenius, du har varit en ypperlig lykantroppartner in crime!

Hur som helst, det har varit mycket roligt att spela och jag vill väldigt gärna att vi kör flera omgångar. Fast lite fler deltagare skulle vara roligt, annars tar det slut så fort.

Men kom ihåg kära medspelare: bara för att jag var den ludne den här gången så betyder inte det att jag är det nästa omgång, så snälla kasta inte ut mig med huvudet först så fort vi drar igång nästa varulvsspel. Jag är övertygad om att jag kan vara en lika bra bybo som varulv!

Tack för mig, och tack för detta roliga tilltag!

//Coffe_Kanon - lykantropen