Nekromanti Låta mod. att ge trådstarter vettig ämnesrad?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Är det bara jag som irriteras av trådstarter med vilseledande/orelaterade ämnesrader?

Borde vi ge moderatorerna uppdrag att "rätta" till dem så att "Senaste inlägg" visar något som liknar trådarnas faktiska innehåll?

anth

Vetefan
Nej, det är inte en bra idé.
Om moderatorerna går in och ändrar i ämnesraden kommer 2 saker hända:
1. Folk blir förbannade för att moderatorerna går in och "finmodererar".
2. Folk kommer inte anstränga sig att skapa bra ämnesrader då de vet att moderatorerna ändå kommer att korrigera.

Bättre att svara i tråden och föreslå en ny ämnestitel och be trådskapare att själv ändra.

JohanKarlsson

Not the one
Brukar verkligen ämnesraden vara vilseledande redan från början? Visst händer det, men jag uppfattar det inte som ett stort problem.

Att den inte stämmer när tråden funnits ett tag är en annan sak, men då är det kanske bättre att om en tråd glidit iväg så att ämnet inte stämmer längre så startat någon en ny tråd och hänvisar folk att fortsätta diskussionen där?

!Paxen

Swashbuckler
JohanKarlsson said:
Brukar verkligen ämnesraden vara vilseledande redan från början? Visst händer det, men jag uppfattar det inte som ett stort problem.
Händer väl ett fåtal gånger (beroende på hur man ser det, och hur många trådar man läser..). Tycker jag att det är ett stort problem? Nej. Tycker jag att det kan vara störande? Ibland. Om nu dom flesta tycker att det är störande i någon grad, och anser att det är något problem så kan man ju tycka att mods iaf kan gå in och påpeka det. Eller andra användare (om det inte går in som hobbymoderering förstås..).

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Top 10 Western-filmer

Jag irriterar mig på det ibland, men antar att det beror på att de flesta är vana vid forum med platt visning och därför bryr sig mindre om inläggens rubriker. Själv ser jag till att ändra den till något mer relevant om den befintliga inte passar det inlägg jag skriver. Jag önskar att fler gjorde så.

/tobias

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det är väl redan någonting som sker idag? Eller drar jag mig till minnes fel?

Hursomhelst, jag tycker det är en bra sak. Mer sånt.