Niklas73 said:
Är jag hemskt elak om jag säger att det här är ett rollspelsmöte jag inte skulle velat vara med i?
Nej.
Niklas73 said:
Spelledaren säger "Vad gör ni"? 111 gånger och låter nästan lite trött och irriterad som man kan bli då nån säger "jag har en hammare" då frågan är "har ni en spade för att gräva ner XX med"?
Det var vanligare när jag var yngre. Alla spelare jag har nu är överens om att det är ett team effort att skapa ett äventyr. Om SL inte ser till att historien drivs framåt, så gör spelarna det, och tvärt om.
Niklas73 said:
Annorlunda. Osäker på vad för svar du vill ha här.
Niklas73 said:
Mycket sällan, men det händer. Mina spelare är betydligt bättre på att basha sina egna prestationer än vad jag är. Tycker de gör ett fantastiskt jobb nästan jämt, men själva tycker de att de metagamear och spelar inte sina karaktärer rätt och influeras för mycket av samtiden osv. Ibland gör de såklart dessa saker, men de är oftare missnöjda med sina prestationer än vad jag är, å andra sidan, omvänt är jag betydligt mer missnöjd med mina egna prestationer än de är.
Niklas73 said:
Nästan alltid. Vi är dock inte super... Vad skall man säga... Uttrycksfulla. Vi är en hög med introverter och pseudointellektuella. Även när det är känslosamt, så är beskrivningarna av handlingar inte målande, utan exakta. Hör till vår spelstil, men inuti våra huvuden är det ganska dramatiskt, enligt spelares och min egen utsago.
Niklas73 said:
Hur gör ni för att fånga just er stämning (förutom att följa reglerna för hur man ska spela spelet) och vad är den?
Det beror lite på vilken stämning, som jag beskrev ovan arbetar vi ju alla åt samma mål. Det händer såklart att någon börjar skämta när det är allvar i spelet, men det var mest i början innan vi lärde känna varann. Vi är alla medvetna om att inställningar smittar av sig. Om man spelar sin karaktär skrämd och inte själv larvar sig, så smittar sig den sinnesstämningen av sig på andra spelare, och till slut är det enhetlig skräck.