Nekromanti Lönnmördare

nicole

Warrior
Vad är priset för att hyra en skicklig oberoende lönnmördare i säg Jarla eller närliggande städer. Hur får man tag på en lönnmördare, och hur mycket information vill lönnmördare ha av kunden för att åta sig uppdraget?

Jag föreställer mig att kunden är tvungen att avslöja väldigt mycket om offret, syftet och så vidare. Vad tror ni?

Krike

Veteran
det fins en pris lista i grund boken långt bak.. kommer inte i håg sid... där står lönnmördare mäd sen kan du ju modifiera... om RP erna måste ha en lönnmördare så kan man ju alltid höja priset för skojskull, men om RPerna är fattiga så är det inte rekomenderat.... sen måste man väll ha lite på undre värden för att fåtag på en...

Måste läsa böcker

Farbror Funkus

Warrior
Du kan ta och slå på färdigheten skumraskaffärer.
Det använder iallafall jag för att se om hur bra man kan få tag på skumma typer.
(För dom som kör Neotech så använder jag den ungefär som färdigheten Undre världen)
Sen kan SL bestämma hur bra lönnmördare man får tag i
t.ex effekt 0=amatör, Perfekt= mycket skicklig lönnmördare.

Fahnen

Swordsman
Beror på vem som ska dödas och hur och vem som dödar vissa är skickligare och vill därför ha mera pengar. Det kostar mer att döda ex en baron än en bonde eftersom det är farligare och svårare.
Skulle chansa på mellan 1000- 20 000.

Storuggla

Champion
Att mörda en lönn...

Man måste skilja på lönnmördare och lönnmördare. Dels finns den arketypiska "mannen i svart som är jättekool å värsta ninjan å bah tjoff liksom", den tjänstvillige hejduken (till exempel Rikard III's charmknutte som tar både barn och prinsar från rollistan) och en helt vanlig biff som tar ett extraknäck.
Jag föredrar det andra alternativet, framför pseudoninjan, då han verkar mer realistisk.

Sen hur mycket ska man avslöja? Det som krävs för att göra hans jobb. Om Benke har ett magiskt ägg som skyddar honom mot pilar kanske det kan vara trevligt att meddela. Varför ska Benke dö? Det ska en lönnmördare strunta i. Om han åker fast kan ordningsmakten bli lite hårdhänt och då vill man inte att ens torped ska veta allt för mycket.

Storuggla, förslår Croup och Vandemar

Arrowroot

Veteran
500-1000 silver undrar jag om inte KV säger.
Jag tror bara de ondaste vill umgås mer än nödvändigt
med lönnmördare så de ger nog bara så mycket
information de måste, och förväntar sig att det blir gjort.
Beror nog på fallet, som allt annat.

Martin

Korpen

Hero
Re: Att mörda en lönn...

Jag skulle nog tro att det är ytters få lönnmördare som ängar sig åt det som huvudsyssla, särskilt i mindre städer som Jarla. Det är nog betydligt lättare att leja någon för att ta livet av en värdshusvärd än att giftmörda jarlen. Vill man ha tag på ett proffs får man nog söka sig till storstäder.

PS. Giftmord rekomenderas
PPS.Storuggla: "the Old firm" är nog lite för dyra för de flesta

rax

Swordsman
Jag föreställer mig att kunden inte ska avslöja något - det ska hans bulvan (eller helst bulvanens bulvans bulvan) göra. Som Storuggla påpekat så ska lönnmördaren bara veta precis så mycket som är nödvändigt för att uppdraget ska lyckas. Vem som beställer mordet och varför är definitivt inget han ska bry sig om.

När smutsjobbet är gjort är det dessutom dags att tvätta det smutsiga byket. Alla bevis bör röjas ur vägen - lönnmördaren (om han är så dum att han dröjer sig kvar i stan), bulvanen som kontaktade honom, bulvanen som kontaktade bulvanen, osv.

/Rax, pladdrar på

Storuggla

Champion

"Jag skulle nog tro att det är ytters få lönnmördare som ängar sig åt det som huvudsyssla, särskilt i mindre städer som Jarla. Det är nog betydligt lättare att leja någon för att ta livet av en värdshusvärd än att giftmörda jarlen. Vill man ha tag på ett proffs får man nog söka sig till storstäder."

Håller med. Det sannolikaste är nog att man hittar en legoknekt som inte har något att göra som tar sig an jobbet, eller rent av ett vanligt råskinn. Att försörja sig på lönnmord fungerar bara i usla romaner :gremwink:
Jag tror fortfarande att det bästa är att göra det själv (If you want something done right, kill Baldrick before you start) eller ha en person anställd som "Hatchet Man", ett slags alltiallo som springer ärenden, agerar löjtnant och är villiga att stoppa knivar i ryggen på folk, som tjommen i Rikard III vars nman jag glömt bort nu.... argh.

Storuggla, stabbity stab stab

Sen har vi ju dom verkligt trevlia dibukkulterna.... Azkanns Lie tillexempel. Dom brukar vilja ha betalt i information och vara väldigt bra på det dom gör....

Schyte

Veteran

Ett fetto som ligger och sover på ett bord i värdshuset är inte intressant. Perfekt cover för en lönmördare som vill lära sig offrets rutiner. Men nu var ju frågan var.
Var finns alla skummisar? Svar: Överallt!
Tex. Silke i Belgarion böckerna är prins så ta bara vem som helst

Fahnen

Swordsman

... Är väldit svårt, jag har testat. Vart jagad av träpo, det är därför jag måste gömma mig...