Hittar dina spelare på onda stridskonster som gör att man kan åsamka ObK12T6 med en stav?
Hittar dina spelare kryphål i reglerna för att "få högre stats"?
Skaffar dina spelare de bästa vapnen och rustningarna?
Skaffar dina spelare de bästa färdigheterna och ignorerar alla andra lite mer sociala/normala färdigheter?
[color:red]Naaaaaaaatrium... hydro-...-XID!</font color=red> [color:green]Den intelligenta spelledaren... köper sin natriumhydroxid på Koooonsuuuum!</font color=green>
[colorurple]
Eller så skapar man äventyr som inte alls behöver någon koboldik. Nästan allting beror på spelledaren.
Ett detektiväventyr utan någon som helst monsterslakt kräver inte höga stats, de får tillförlita sig lite mer till de sociala färdigheterna för att få information ur folk. Det som krävs inom stridsväg är väl inte mer än Dolk: 12, Undvika: 10 om man gör ett riktigt bra äventyr.
Hoväventyr (jag känner på mig att jag valde fel ord där) är också ganska bra för ickekoboldik.
Fast om man vill att spelarna ska vara skitkoboldiska och kunna slå ihjäl en drake på två slag... så fortsätt att ge de tirakanfall, hyggelmonsterattacker, etc. etc..
Problem 2:
Har dina spelare skitkoboldiska karaktärer?
Skicka de till... draken... *ivult smajl*
</font color=purple>
[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point
Click
KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
Hittar dina spelare kryphål i reglerna för att "få högre stats"?
Skaffar dina spelare de bästa vapnen och rustningarna?
Skaffar dina spelare de bästa färdigheterna och ignorerar alla andra lite mer sociala/normala färdigheter?
[color:red]Naaaaaaaatrium... hydro-...-XID!</font color=red> [color:green]Den intelligenta spelledaren... köper sin natriumhydroxid på Koooonsuuuum!</font color=green>
[colorurple]
Eller så skapar man äventyr som inte alls behöver någon koboldik. Nästan allting beror på spelledaren.
Ett detektiväventyr utan någon som helst monsterslakt kräver inte höga stats, de får tillförlita sig lite mer till de sociala färdigheterna för att få information ur folk. Det som krävs inom stridsväg är väl inte mer än Dolk: 12, Undvika: 10 om man gör ett riktigt bra äventyr.
Hoväventyr (jag känner på mig att jag valde fel ord där) är också ganska bra för ickekoboldik.
Fast om man vill att spelarna ska vara skitkoboldiska och kunna slå ihjäl en drake på två slag... så fortsätt att ge de tirakanfall, hyggelmonsterattacker, etc. etc..
Problem 2:
Har dina spelare skitkoboldiska karaktärer?
Skicka de till... draken... *ivult smajl*
</font color=purple>
[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point
Click
KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!