Konrad Konvalj
Myrmidon
Yes box!
Du skall få tusch, och sen så får vi se om jag har rätt touch. Jag vill tränga in i Fantasy!
Du skall få tusch, och sen så får vi se om jag har rätt touch. Jag vill tränga in i Fantasy!
Konrad, det finns, om du inte vill lägga pengar på böcker, en hel del gratismaterial på nätet. Det finns nog ton om man bara orkar leta. Att söka på saker som "drawing anatomy" på Google eller Youtube ger mycket, och du kan säkerligen variera en ordentlig hop med sökord för att finna mer. Ett tips helt enkelt.Arfert said:kör på! men tänk på att anatomin blir rätt. På senaste teckningen var huvudet för stort och armarna för korta. Med mera.
Syftar du på min ilska eller Konrads tester?Arfert said:och kom ihåg att jag är kinkig. Jag tar inte med en bild bara för vara bussig.
Kolla in Arferts tidigare bilder vettja. Som sagt, det ska vara old school fantasy gjort i tusch. Om inte annat hittar du vad Arfert söker i hans svar till Vitulv, en bit ovan.Påbörjar tuschandet idag.. Finns det önskemål om något så skall jag försöka eftersträva det?
Tja, jag tror jag har koll. Det är bara det att old school är ganska så brett, egentligen. Det vore dock bra att veta lite mer om tänkta skuggtyper och dylika, det är ju de som är viktiga rent stillmässigt mellan olika tecknare och epoker.Tony.M.Meijer said:Du kanske bör lägga upp något för de unga två att mäta sig mot Arfert?
Låter som en ypperlig ide!Tony.M.Meijer said:Du kanske bör lägga upp något för de unga två att mäta sig mot Arfert?
Är det så svårt att gå till SagaGames-forumet och kolla trådtitlarna? Jaja, här är väl en direktlänk =)Tony.M.Meijer said:Du kanske bör lägga upp något för de unga två att mäta sig mot Arfert?
My thought exactly.krank said:Är det så svårt att gå till SagaGames-forumet och kolla trådtitlarna? Jaja, här är väl en direktlänk =)Tony.M.Meijer said:Du kanske bör lägga upp något för de unga två att mäta sig mot Arfert?