Nekromanti Lägesrapport Fantasy!

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Tar det här istället för här i krönikeforumet då jag inte vet om berörda kollar in där.


Vän av ordning said:
Nu ska jag fundera över hur jag tyckte det funkade och sen ge Tomas lite återkoppling. En sak som vi alla tycktes rörande eniga om var att det kändes lite trist att lyckas med massor av fler attacktärningar än motståndarens försvar utan att det hade någon som helst inverkan på det efterföljande skadeslaget. Ett antal alternativa regelvarianter lades fram.
Hur ser de alternativa regelvarianterna ut då? Och hur ser Tomas lösning ut, om han nu anser att det var nått att lösa :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag tycker det funkar bra, och i strider med flera motståndare mycket bra. Det är mest i strider där flera rollpersoner slår på en motståndare den där grejen uppkommer, och det känns "verkligt", övertag i antal ska ge en rejäl fördel.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Låter fint det.

En annan sak jag funderar på, jag har betan10, har det tillkommit nått om hur man skapar världar och äventyr?
Uppmuntras hexkartor och vandrandemonster tabeller :gremsmile:

/sitter och kluddar i betan10 frenetiskt
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hans E Magnusson said:
Låter fint det.

En annan sak jag funderar på, jag har betan10, har det tillkommit nått om hur man skapar världar och äventyr?
Uppmuntras hexkartor och vandrandemonster tabeller :gremsmile:

/sitter och kluddar i betan10 frenetiskt

Nja, det tillkommer ett exempeläventyr, som ska ha oldschool-kartor och så.

...hur man skapar världar och äventyr? Det fan inte ens jag. Man typ skriver en story och ritar några kartor :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
De idéer som dök upp handlade om att t.ex. ju fler tärningar man slog och fick bättre än motståndaren påverkade kvaliteten av resultatet. Gott så. Men komplicerar spelet och är inte så old school. Det får komma i ADVANCED FANTASY!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
En engelsk version kommer kanske om några år, om jag hittar en översättare som jobbar mot samma lön som jag. Och dessutom kan skriva bra, undrhållande engelska.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hade jag vetat med mig att min engelska räckt så pass långt - översätta bra är trots allt ingen lek, hade jag ställt upp direkt. Att översätta är kul trots allt och det hade varit guld med ett Fantasy! på engelska.

Synd att Mekanurg säkerligen inte har tid med ett sådant projekt. Han skriver ju riktigt bra, oavsett svenska eller engelska.

Annars vete tusan... Undra om det finns någon forumit som faktiskt jobbar med dylikt? Trots allt så ligger ju inte Fantasy! på alltför mycket text. Inte senaste betan iaf.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Håller på att ta in de sista illustrationerna (har hittat en ny stjärna utöver Per Folmer), väntar på kartor från Dante till ett intrroäventyr, småfixar med layouten lite överallt, går igenom reglerna om nåt ev ska läggas till eller tas bort, sen ska rubbet läsas igenom en gång till. Slutkorr. Det är mycket nu. :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nu har jag alla illustrationer (utom en) och de flesta är på plats. Återstår äventyret + småfix.

Och sen är det dags för slutkorr!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,923
Location
Stockholm
Pyttelitet kartsmakprov

Tomas har fått den sista kartan av mig och jag tänkte visa ett pyttelitet utsnitt av en av kartorna (utan spoilers) så ni kan se exakt hur old school det bidde.

 

Attachments

Top