Nekromanti Lägesrapport Fantasy!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,923
Location
Stockholm
Nu har jag bänglat iväg de första sextio korrade sidorna till dig. Kom nu inte och säg att jag inte varit noggrann …
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nu ringde de precis och sa att första trycket på public beta var klart, så jag ska dra och kolla!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
SF-bok köpte (nästan) hela första tryckningen! Så de har Fantasy! till salu! Det var bara ett provtryck, public beta, på 30 ex. Sen ska vi göra ytterligare ett (ev ytterligare korr, test annat papper), och sen kör vi stora upplagan.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Arfert said:
SF-bok köpte (nästan) hela första tryckningen!
Wut?
Jag tror att jag får dra Hr Petersén i skägget för att han är så dålig på att marknadsföra nya produkter. :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
SF-bok köpte (nästan) hela första tryckningen! Så de har Fantasy! till salu! Det var bara ett provtryck, public beta, på 30 ex. Sen ska vi göra ytterligare ett (ev ytterligare korr, test annat papper), och sen kör vi stora upplagan.
Wicked, grattis(!), hur kul som helst ju. Lycka till med den här betan nu. :gremdrink:
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
Arfert said:
SF-bok köpte (nästan) hela första tryckningen! Så de har Fantasy! till salu! Det var bara ett provtryck, public beta, på 30 ex. Sen ska vi göra ytterligare ett (ev ytterligare korr, test annat papper), och sen kör vi stora upplagan.
Grattis va skojj! vet inte alls hur det fungerar men är försäljningen av betan avgörande för hur stor upplaga av slutprodukten som kommer beställas? och vet du när stora upplagan kommer att finnas till försäljning?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tja, det ger en fingervisning om intresse och så i alla fall. Beta 2 kommer vara ute om en månad, och stora trycket om tre-fem. Men det kommer förhoppningsvis vara ytterst små skillnader mellan versionerna.
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
så där ja då var det beställt ett ex :gremsmile: ser fram emot att prova det under julen :gremlaugh: all lycka till med försäljningen arfert
 

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
446
Location
Stockholm
Är betan tryckt via offset eller print-on-demand? Kommer köpa det oavsett, men undrar av ren nyfikenhet.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Den är digitaltryckt. I Baltikum. Bra gjort, ska nog gå ner i gramvikt, bokpappret var lite väl bulkigt. Annars toppen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Arfert, vill du fortfarande ha feedback på tryckfel i betan, eller har slutgiltiga utgåvan gått iväg till tryckeriet?
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Jag tyckte det såg skitfint ut, och känslan är mycket bra.

Den enda smolken i bägaren är att exempelformulären är gråa, för det ser lite ut som att bläcket tog slut.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
anth said:
Arfert, vill du fortfarande ha feedback på tryckfel i betan, eller har slutgiltiga utgåvan gått iväg till tryckeriet?
Nej, håller fortfarande på med korr! Så det går bra att komma med feedback!
 
Top