Nekromanti Lägesrapport Fantasy!

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Jo, jag förstår att det var ett medvetet drag, men åtminstone i min kopia blir den text som hör till formuläret väldigt suddig.

Personligen hade jag hellre sett att linjerna var gråa (kanske till och med på alla formulär), men att texten var svart.

Fast det förstås, jag tycker inte att det spelar så stor roll så jag kommer köpa en till bok om den har tydligare formulär, så man kan ta min åsikt med en nypa salt...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
hmm, på alla ex jag kollat är texten svart och linjerna grå... skumt. Är du inte nöjd med trycket får vi kolla upp det.
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
186
Location
Södertälje
I min bok så är det tomma formuläret svart, men formulären med färdiga rollpersoner är blekgrå, men jag antog att det skulle vara så?

En snabb genombläddring säger mig att detta är ett rollspel som garanterat kommer att spelas av min grupp. Lite härlig BoL känsla över det.

Jag hade dock velat se flera klassiska spelbara exotiska raser typ: vargmän, reptilmän, orch/halvorch osv... Men det kanske inte är helt omöjligt att fixa till själv.

Bra jobbat Herr Arfert!

EDIT: förresten,på tal om Korr. På sid 23 under rubriken "Förbättra Egenskaperna" Näst sista meningen: Ingen Egenskap kan vara högre än 10 för en rolperson.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det finns en hel del fel, det är en billigare beta.
Kolla sid 99, där finns adress för korr med mera.

Ja, det är tänkt att man ska göra egna monster ...de i boken är bara exempel. Men det kommer nog fler monster i tryckt form.. kanske tillsammans med äventyr. Ödlemän och orker finns, men är inte spelbara.. ännu. Lätt att fixa, iofs.
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
186
Location
Södertälje
Medveten om betastatusen (har väntat på spelet ett tag), men var omedveten om att det fanns en specifik adress för korr och dyl... Nu vet jag.

Jag måste säga att av det jag hunnit läsa så här långt så ser det oförskämt bra ut, åtskilliga spel i hyllan har betydligt fler stavfel och liknande.

Se till att underhålla detta ordentligt med äventyr på nätet, i fenix och i bokform.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Sopbil said:
Medveten om betastatusen (har väntat på spelet ett tag), men var omedveten om att det fanns en specifik adress för korr och dyl... Nu vet jag.

Jag måste säga att av det jag hunnit läsa så här långt så ser det oförskämt bra ut, åtskilliga spel i hyllan har betydligt fler stavfel och liknande.

Se till att underhålla detta ordentligt med äventyr på nätet, i fenix och i bokform.
Ja, det är planen!
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
Fick hem mitt ex igår :gremsmile: ser riktigt bra ut ska bara beställa lite tärningar nu (hade dåligt med t6ór) å sen snickra färdigt äventyret jag påbörjat.....sen blir det kul i jul! tack för ett fantastiskt jobb Arfert!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tacker... man kanske skulle göra en sajt med moddar, monster, husregler, mer magi, äventyr osv...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
Tja, det ger en fingervisning om intresse och så i alla fall. Beta 2 kommer vara ute om en månad, och stora trycket om tre-fem. Men det kommer förhoppningsvis vara ytterst små skillnader mellan versionerna.
Suvve! Det betyder ju att en annan som just nu är pank iaf kan skaffa beta 2, även om den nu inte känns lika rare. Fan, man borde ju haft alla versioner av spelet, helt klart.

... Kanske - fast beta 2 lär också komma ut i ett ytterst begränsat antal den också?

Kul att du är så duperseriös i alla fall. :gremlaugh:
Det gör helt klart att man vill följa spelet med största intresse. Som andra påpekat finns det andra spel som i sin färdiga form drösar av stavfel och skit.

Tummen upp! :gremdrink:
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
absolut om det inte är för mycket krångel för dig?
jag har redan en del små husregler som jag funderar på dessutom har jag en ljudbank med olika atmosfäriska bakgrunder (som jag snickrat ihop) för fantasy som jag använder och kallar för diverse saker typ "stormigt väder" "grotta" "grotta med dropp" "kustpromenad" "utforska en okänd skog"
"gravkumlet" mm mm kanske något man kan dela med sig av?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jedvard said:
absolut om det inte är för mycket krångel för dig?
jag har redan en del små husregler som jag funderar på dessutom har jag en ljudbank med olika atmosfäriska bakgrunder (som jag snickrat ihop) för fantasy som jag använder och kallar för diverse saker typ "stormigt väder" "grotta" "grotta med dropp" "kustpromenad" "utforska en okänd skog"
"gravkumlet" mm mm kanske något man kan dela med sig av?
Klart du ska!
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,096
Location
Helsingborg
Arfert said:
Det finns en hel del fel, det är en billigare beta.
Kolla sid 99, där finns adress för korr med mera.
Det här var banne mig genialt. Folk betalar för att korra din bok. :gremlaugh:

/Han som gillar tanken på beta allt mer och mer
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
win-win! :gremsmile:
Jag får hjälp och de som köpte boken får ett fullt spelbart rollspel med bra bilder till rea-pris. Och kan lämna andra förslag också.
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
Arfert said:
Tja, det ger en fingervisning om intresse och så i alla fall. Beta 2 kommer vara ute om en månad, och stora trycket om tre-fem. Men det kommer förhoppningsvis vara ytterst små skillnader mellan versionerna.
såg att fantasy är slutsålt på SF :gremsmile: kulijul!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,613
Location
Malmö
Tänkte jag skulle ordbajsa lite om Fantasy!, hoppas det är okej.

Det som är mest jävla skitfett är bilderna. Jag kan inte minnas att jag fått så mycket berättelse-sug av illustrationer i något rollspel sedan... jag vet inte. Kanske Mutant UA kan mäta sig. Magikern på sid 39, striden på sid 29, och sid 18, och 17!

Diggar som fan framsidan och layout (även om jag inte kan ett dyft om det- så vet jag när jag gillar´t och när jag inte gillar´t)

Kampanjen och äventyret känns riktigt intressanta, även om äventyret nog kommer att kosta ett rp-liv eller två... det verkar ganska svårt.

Gillar alvernas sorg och dvärgarnas girighet.

Wydraden är skitfet, liksom Mantiden.

Förutom alla korr-grejerna i betan så känns det som ett riktigt fett spel.

Om jag stör mig på något så är det två saker.

Jag förstår verkligen inte reglerna för erfarenhet. Jag har läst dem 3-4 gånger men antingen är jag dum, eller så är de konstigt förklarade, eller så är reglerna jättekonstiga (i mina ögon)

För mig som har svårt för att gilla tennis-match-strider så känns det lite konstigt att straffas för att inte beskriva mina slag och hugg. Jag undrar om jag kommer tycka det är mer roligt då? Jag skulle dock gärna lära mig gilla BRP-strider, och ser inte det som omöjligt eller konstigt- men jag undrar om framtvingade beskrivningar är det som gör det kul? (med betoning på undrar- som i en fråga- jag vet inte ännu eftersom jag inte provat).

Fantasy gör mig glad!

och eventuellt kommer det provas någon vardagskväll i Malmö, runt folkets park i början av nästa år....

Nils, som ska inhandla en glasram för att kunna rita och sudda kartor
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hmm, kanske ska kolla på hur jag förklarat erfarenhet då. Jag har kanske missat att förtydliga nåt.

En grej jag tycker är viktig i OSG-strid är att man utnyttjar saker som terräng och liknande, precis som man gör med annat i spelet. Slåss utanför reglerna. improviserar. Då blir det ingen tennis. Givetvis ställer det krav på SL också. "Your Abstraci Combat-Fu must be strong" som Matthew J. Finch uttrycker det i A Quick Primer to OSG, spelledartipsen.

Och vill du modda nåt, gör för sjutton det. Det är också OSG.
 
Top