Tänkte jag skulle ordbajsa lite om Fantasy!, hoppas det är okej.
Det som är mest jävla skitfett är bilderna. Jag kan inte minnas att jag fått så mycket berättelse-sug av illustrationer i något rollspel sedan... jag vet inte. Kanske Mutant UA kan mäta sig. Magikern på sid 39, striden på sid 29, och sid 18, och 17!
Diggar som fan framsidan och layout (även om jag inte kan ett dyft om det- så vet jag när jag gillar´t och när jag inte gillar´t)
Kampanjen och äventyret känns riktigt intressanta, även om äventyret nog kommer att kosta ett rp-liv eller två... det verkar ganska svårt.
Gillar alvernas sorg och dvärgarnas girighet.
Wydraden är skitfet, liksom Mantiden.
Förutom alla korr-grejerna i betan så känns det som ett riktigt fett spel.
Om jag stör mig på något så är det två saker.
Jag förstår verkligen inte reglerna för erfarenhet. Jag har läst dem 3-4 gånger men antingen är jag dum, eller så är de konstigt förklarade, eller så är reglerna jättekonstiga (i mina ögon)
För mig som har svårt för att gilla tennis-match-strider så känns det lite konstigt att straffas för att inte beskriva mina slag och hugg. Jag undrar om jag kommer tycka det är mer roligt då? Jag skulle dock gärna lära mig gilla BRP-strider, och ser inte det som omöjligt eller konstigt- men jag undrar om framtvingade beskrivningar är det som gör det kul? (med betoning på undrar- som i en fråga- jag vet inte ännu eftersom jag inte provat).
Fantasy gör mig glad!
och eventuellt kommer det provas någon vardagskväll i Malmö, runt folkets park i början av nästa år....
Nils, som ska inhandla en glasram för att kunna rita och sudda kartor