Det är här ni missar poängen.solvebring said:Det enda jag i nuläget kan svara på det är att jag inte riktigt vet hur det är lämpligt att arbeta, hur man får arbeta och hur man rekommenderas att arbeta när man är förbunden till Sverok. Naturligtvis kan man använda eller iaf pröva alla metoder som tillåts av dem. Kort sagt, jag tror inte det finns mycket som stoppar ditt förslag mer än att man måste se över alla funktioner, instanser osv så att man inte gör bort sig någonstans. Det finns ju så många restriktioner och bestämmelser kring allting...
... Med andra ord: Det går nog att ordna bara man är kunnig och har rätta knycken.
Njaej … sorry att jag nitpickar, men föreningen driver fortfarande inget rollspelsforum.anth said:3. Vi måste uppfylla SVEROKS krav - och jag tror inte att de har högre krav på oss än att vi ska driva ett rollspelsforum - vilket vi redan gör.
Och fortfarande komplicerar ni...Spider Jerusalem said:Jag håller med i mångt och mycket och jag känner till en annan sverok förening som fungerar på ett liknande sätt.
Den enda frågan jag har är vad ska utskotten ha för makt samt vad ska dom tjäna för syfte?
Då styrelsen kommer att vara ytterst ansvarig så måste den ju godkänna vad som händer i utskotten.
Skulle du kunna extrapolera din ide?
Föreningens syfte är att bidra till att hemsidan www.rollspel.nu och dess community fortlever och utvecklas.France is Bacon said:Njaej … sorry att jag nitpickar, men föreningen driver fortfarande inget rollspelsforum.
Varför krånglat du till allting för?Spider Jerusalem said:Dock ser jag ingen anledning vad det där har med föreningen att göra. Om någon vill köra ett varulvsspel så behövs det inget utskott för det.
Jag trodde du menade i formen av Repetikon, någon har en ide om hur vi kan få in mer folk till WRNU så man tar upp den iden och formar ett utskott som behandlar iden och gör verklighet av den.
Eftersom föreningen inte kan påverka driften av Rollspel.nu ett jota om inte redaktionen är på humör så tycker jag det är viktigt att göra den distinktionen.anth said:Återigen - varför krånglar alla till allting för?
För att om man inte har definierat vad man får och inte får göra så kan det leda till komplikationer. Samt så ska man alltid vara tydlig så det inte blir missförstånd.anth said:Varför krånglat du till allting för?Spider Jerusalem said:Dock ser jag ingen anledning vad det där har med föreningen att göra. Om någon vill köra ett varulvsspel så behövs det inget utskott för det.
Jag trodde du menade i formen av Repetikon, någon har en ide om hur vi kan få in mer folk till WRNU så man tar upp den iden och formar ett utskott som behandlar iden och gör verklighet av den.
Du ser inget syfte - för det finns inget syfte och det behövs inget syfte.
"Utskott" är det ord man använder inom föreningar - därför använder vi det ordet.
Ja självklart ska vi ha ett utskott för Repetikon.
Och faktum är att vi REDAN HAFT det - det är Repetikon-tråden här på forumet.
Ett "utskott" behöver alltså inte vara mer avancerat än en forumstråd.
Vill vi så KAN vi göra det mer komplicerat - men det viktiga är att vi INTE BEHÖVER det.
Bra att man får veta den skillnaden, har trott att dom hängde ihop mer.France is Bacon said:Eftersom föreningen inte kan påverka driften av Rollspel.nu ett jota om inte redaktionen är på humör så tycker jag det är viktigt att göra den distinktionen.
Föreningen stödjer måhända Rollspel.nu, men den driver ingenting.
De som startar varulvsspel eller arrangerar forumsöl är de aktiva på forumet.France is Bacon said:Vad händer om den som startar varulvsspelet eller kallar till forumsölen inte är medlem i föreningen?
Som jag sa:Spider Jerusalem said:Bra att man får veta den skillnaden, har trott att dom hängde ihop mer.
Instämmer till 670 procent!anth said:Återigen - varför krånglar alla till allting för?
Den har vidarebefordrats till redaktionen och är betald med sponsorpengar.anth said:.
Vilket föranleder frågan: vem betalar domänen nu när Gard hoppat av? Jag antar att fakturan fortsätter komma till Gard - men det kan vara värt att kolla upp.
Ja, föreningens styrelse behöver väl inte göra mer än att fråga den som startat en tråd som de tycker är lämplig, om denne kan tänka sig att tråden blir registrerad under wrnus förening? Kanske frågar de bara i trådar där folk faktiskt spelar, eller registrerar de också trådar där rollspel diskuteras.I övrigt behöver man inte ge formella godkännanden (om inga pengar är involverade) eller ta upp på möten eller tillsätta utskott eller någonting. Gör! och ha roligt.
Som jag tolkar ovanstående behövs strikt taget ingen förening. Det räcker med att vi gör det vi gör.Staffan Ericsson said:Det är en aningen knivig fråga. Finns ingen direkt policy för området.
Traditionellt har ju vi erbjudit plats åt ideell spelverksamhet och snarlika områden.
Som jag ser det kommer ni få vara kvar så länge ni har den verksamhet ni har idag och bedriver det ideellt. Börjar ni dra in pengar i större volym via annonser eller dylikt så kanske vi vill ha en del av kakan. Sen handlar det ju även om hur mycket resurser ni använder hos oss. Ökar er resursförbrukning enormt så kanske vi blir griniga och vill att ni flyttar/betalar. Fast samtidigt så kanske förbundsstyrelsen tycker tillräckligt mycket om er för att ta den smällen.