Re: Mjölkar (fortfarande lite OT)
Folk åker bara på semester 1-2 ggr om året, typ, men ändå vill jag säga att Lanzarote, Grand Canaria, Kos och Teneriffa är vanliga resmål, medan Egypten, Spetsbergen och Kenya är lite ovanligare.
Äh. Du har förvisso rätt i att orden är tolkningsbara och rätt diffusa, men det känns skumt att diskutera ordens betydelse när det ju i själva verket är betydelserna som står i centrum.
Välj ett ord som du tycker betyder "det som de flesta rollspelare spelar (eller gör en stor sak av att inte spela) och som i större grad än något annat förenar olika rollspelare, samt representerar rollspelshobbyn i omvärldens ögon." Oavsett om du väljer "normalt", "vanligt", "ordniärt" eller hittar på ett helt nytt ord som du är bekväm med; så är det iaf just det som Gurgeh menade.
Jag tycker du var på rätt spår när du pratade om "vanligt" resp. "normalt": Motsatsen till "vanligt" är ju "sällsynt"; medan motsatsen till "normalt" kan vara "abnormalt", såsom i betydelsen sjukt, felaktigt, konstigt, skruvat, tillgjort.
Ser man det så, då har du rätt i att inget rollspel kan vara "normalt" för oss alla, eftersom alla människor är olika och tycker att olika saker är normala för just dem. Däremot så är det lätt att se vad som är "vanligt" resp. "ovanligt" om man bara ser till de rollspel som finns och letar efter gemensamma nämnare.
/Rising
tyckte det var en fin slutkläm, så nu slutar jag diskussionen (eftersom den är pladdrig & OT)