Nekromanti Lajv/rollspelsfik

Skeppsråttan

Veteran
Tjenare alla ärade och glada lajvareoch rollspelare!

Jag och en kompis funderar på dra igång nått lajv-hangout-fik-ställe här i sthlm och undrar lite vad ni skulle tycka om det. Stället kommer då vara i sthlms trakten (innestan) där man kan fika, spela brädspel, rollspela, plugga, surfa etc. Litet hangout efter skolan eller när man inte har nått å göra.
Vi kommer även annordna lite tuneringar etc och fortsätta med kampanjer inom rollspel etc för dom som är sugna att spela eller prova på.
Hur låter detta? Det kommer vara lite som dragonslair fast lite mindre och mysigare Wink Ni kan ju posta vad ni tycker. Ha det gott folk!

Farewell! *Wave* //Groffy

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Här finns en gammal tråd där detta ämne diskuteras ganska ingående.

Wilmer

Hero
Låter som en asbra idé! Men um... pengar till lokal+matriel? Eller ska du inreda en morförälders källare?

DODswe4

Hero
Visst låter det trevligt, MEN jag tror ajg bara har lust att fika, jag är redan med i 1 1/2 spelgrupp som spelar. Men lite brädspel kan man ju spela hehe

Storuggla

Champion
"ag och en kompis funderar på dra igång nått lajv-hangout-fik-ställe här i sthlm och undrar lite vad ni skulle tycka om det."

Åfan? Ser din polare ut som en liten tomte och har en kepa det står "SBB Bevakning" på kanske? Ifall det är så: Tjena fan, har ni kommit så långt alltså? :gremsmile: Ifall inte: Då finns det fler som går i de tankarna alltså, cool.

I vilket fall som helst önskar jag er lycka till.

Storuggla, hattbärare och tidigare 55:anslav

Wictor

Warrior
Skulle man inte kunna göra detta i en idéell förenings regi? Jag har svårt att tro att en sån sak skulle kunna gå runt som ett vanligt företag tyvärr. Men jag kanske bara är pessimistisk eller nåt, men som man säger: Det går tio besvikna optimister på varje "Vad var det jag sade".

Skeppsråttan

Veteran
Haha, ja det stämmer verkligen ohyggligt bra :gremwink: Jafan.. vi e på framgång. Ja ska iväg å kolla på lokal imorrn kanske. Vad tror du? Du e inte intresserad av att haka på då? :gremlaugh:

Farewell! *wave*

Storuggla

Champion
"Ja ska iväg å kolla på lokal imorrn kanske. Vad tror du? Du e inte intresserad av att haka på då?"

När du säger i morgon så menar du onsdag eller torsdag? Eller vad? Och... ja, kanske, beroende på vilken dag det är och så. Maila eller PM-a!

Storuggla, knöglig hatt

GoblinGurra

Swordsman
Det låter som en bra idé, jag är mycket sällan i Stockholm men när jag väl är där sä skulle det vara skojigt.