Lamisch
Om en lamia skulle få för sig att bli lish vad skulle hända då? lägger man bara på lish egenskaperna? Behöver lamian fortfarande dricka blod? går det över huvud taget för en lamia att bli lish?
Jag är ytterst tveksam till ifall det skulle fungera men som det ser ut nu skulle jag nog tillåta det. Men eftersom vampyrerna skulle se denna varelse som en styggelse skulle lamisch* (fin hopslängning av orden eller hur
) inte vara speciellt långlivad. Även andra mäktiga varelser skulle se denna "blandras" som ett hot mot deras egen säkerhet och det är inte omöjligt att någon av dem skulle agera heller.
Vad gäller regelbiten.
STY, TÅL, RÖR skulle jag bara applicera de befintliga värdena (dvs lamians värden).
SYN och HÖR skulle återgå till sina ursprungliga värden.
LUK skulle jag ta bort.
VÄR och AND skulla jag lägga till.
Bloddrickandet skulle jag låta vara kvar och troligtvis göra som
Hjalle förslog, att varelsen behöver dubbelt så mycket blod inte att den sprängs på pubrundan
Solens skadliga effekt skulle jag också behålla.
Lamians läkeförmåga skulle gå över till lischen. Organen (som fortfarande fungerar för lamian) skulle dö vilket medför att lamisch inte kan få organskador.
Lamians misslyckade Chock- eller Dödsslag på fysiska skadorregel skulle jag också behålla.
Klätterförmågan likaså.
Vad beträffar lamians starka bindning till kroppen skulle jag använda mig av lischens istället (som jag tar upp i den här
tråden) men göra den lite starkare.
Lamisch skulle liksom lischen kunna sova genom århundraden men den skulle bli väldigt försvagad, dock så går det att återfå sin forna styrka genom att konsumera stora mängder blod.
Slutligen skulle Nattens drottning skrika som en galning i lamisch huvud (egentligen blodet men men) och skulle lamisch inte komma på något effektivt sätt att förhindra detta skulle den snart bli fullständigt galen.
*Uppenbarligen går det inte att böja lamisch.
/Jaggernaut - vill också ha ett ord med i leken