Nekromanti Lamiafrågor

Jaggernaut

Hero
Hur fort läker lamior benbrott? Från början var jag inne på att de inte läker benbrott alls men de har ju fungerande organ (vilket betyder att de kan ha sex? omtvistad fråga i vår spelgrupp) så varför skulle inte benbrott också läka.

Lamior har de magisk syn som andra vandöda eller har de vanlig?

Sådär nu var det ändrat. Jag hade ju tänkt att detta skulle vara en spoiler.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Andra vandöda kan de genomskåda commersium lamias förmåga [Qadosh 21-26] 'skeppnadsskifte' </font></td></tr></table>

Jaggernaut

Hero
Snyft (OT)

Hur kommer det sig att igen vill svara på mina frågor?

man kan ju få mindervärdskomplex för mindre

jaja nu går jag och lägger mig och hoppas på att finna några fina svar nästa gång jag koller forumet.

Big Marco

Läskig
Re: Snyft (OT)

Hur kommer det sig att igen vill svara på mina frågor?

Därför att du ger det fyra timmar en fredagskväll/natt. Det är inte direkt högsäsongen på wrnu.

Själv skulle jag nog säga att lamior läker benbrott snabbt. Hur snabbt vet jag inte dock.

Duddmannen

Hero
Lamior och benbrott

Jag skulle säga att Lamior läker benbrott i samma goda takt som alla andra skador, det vill säga 5 kryss per runda (T och S). När detta är återställt är benbrottet fixat också.

Re: Lamior och sex
Lamior har inte tid att ha sex, de måste koncentrera sig på att hitta blod och hålla sig gömda. Dessutom måste ju drickandet av blod vara betydligt viktigare än att gosa med flickvännen. Jag tror inte att Lamior har sex alls.

Lischar däremot... :gremlaugh:

Magnus L

Hero
Re: Lamiasex (OT)

vilket betyder att de kan ha sex?

Kan kanske dom kan..frågan är om dom vill.

Som du säkert vet så krävs det en viss förflyttning av blod och jag har svårt att se det framför mig som skulle ge upphov till denna förflyttning hos en Lamia :gremlaugh:

Enshadi

Warrior
Re: Lamior och benbrott

Är inte lamior människor som i stort sett fått demonblod i sig. Och demonerna har väl alltid varit för lust och otrohet. Därför bör väl lamiorna vara praktexempel på sådana som hoppar runt från den ena partnern till det andra. De lär inte se något fel i det. Sedan kan de ju alltid äta upp partnern när de är färdiga.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Vad vill man ha?

Vampyrsex är egentligen bara en fråga om vilken stämning man är ute efter. Jag rekommenderar er att först bestämma vad ni tycker känns bäst. Asexuella Lamior eller sexuella Lamior. Därefter får man slänga ihop någon slags förklaringsmodell som motiverar det man är ute efter.

/Naug, som skulle låta dom vara sexuella

Silvervarg

Warrior
Re: Lamior och benbrott

Lamior har inte tid att ha sex, de måste koncentrera sig på att hitta blod och hålla sig gömda. Dessutom måste ju drickandet av blod vara betydligt viktigare än att gosa med flickvännen. Jag tror inte att Lamior har sex alls.

Är inte sex ett perfekt sätt att lura någon till försvarslöshet?

Förövrigt så utgår ni lite förmycket kring män. Lamiakvinnor kan nog utmärkt ha sex, kanske inte med en lamia man men med annat.....

Duddmannen

Hero
Lamior och lamior

Förövrigt så utgår ni lite förmycket kring män. Lamiakvinnor kan nog utmärkt ha sex, kanske inte med en lamia man men med annat.....
Vem sa att jag utgick från lamiamän???

Är inte sex ett perfekt sätt att lura någon till försvarslöshet?
Jovisst - locka med löfte om sex. Men det är inte samma sak som att HA sex, eller hur?

Jaggernaut

Hero
Inte fungerande organ

Tja lischer lär väl ha tid till det, typ all tid i världen förutom den de tillägnar för att få världsherravälde förståss. Men lischer har väl inte fungerande organ (grundat på att de inte tar extraskador) och då borde de inte kunna ha sex (männen). Kvinnorna kan väl förståss ha det men de lär väl inte precis njuta av det.

En annan sak jag funderat på, eftersom de inte känner smärta (vilket de inte borde göra eftersom de inte får smärta från skador) vad känner de då?

Kan de känna av värme eller kyla (i och för sig så har de ju värmesyn men det är inte så jag menar). Alltså de borde väl inte kunna avgöra om ett föremål är varmt eller kallt bara genom att ta på den. De borde inte heller kunna upptäcka t.ex. en lätt repa på en rustning och liknande.

Jaggernaut

Hero
Inte första gången (OT)

Tja det är ju inte första gången man har ignorerat mig och mina alldeles underbara frågor :gremcrazy: förra gången lät jag det gå en aning längre tid innan jag klagade.

Men du har rätt fyra timmar en fredagkväll är faktiskt ganska snålt.

Jaggernaut

Hero
Blod, blod, blod (OT)

Jag ser inga problem med en viss förflyttning av blod de har ju trots allt en del blod i sina ådror men det kan väl vara en aning trögt. Fast efter att lamian varit ut och sugit i sig lite blod borde det kunna gå.

En lamia borde ju kunna bli upphetsad lika lätt som en människa (eller ja kanske inte), åtminstone en ung lamia.

Duddmannen

Hero
Lisch on Lisch Action [OT]

Kan det vara så att man som Lisch kanske betraktar andra saker som sex? Kanske kan alstrandet av nekrotropi ur sin Ultor-slav med Kraftnod vara lika upphetsande för en Lisch som sex är för vanligt folk? En Lisch kan ju bli uppretad, då borde den också kunna bli upphetsad, lycklig och kåt också, eller?

Då kan ju Lamior på samma sätt se bloddrickandet som sex. De bör ju i alla fall ha ett antal blodpartners som de kan dricka från. Kanske har de en favorit bland dessa?

MIN Lisch ska i alla fall ha en Ultor-bitch som hon kan kraftnoda sig med mellan varven! :gremlaugh:

DarkMystic

Swordsman
Re: Lisch on Lisch Action [OT]

Lischer kan inte ha sex, de har ingar funkande organ och kön spelar ingen roll. Och de låter rätt B att en lisch blir "glad i byxan" av kraftnoder.

/DarkMystic som undviker att lägga ihop orden Nekromantiker och Sex...

Lycan

Hero
Porr.

Sex är ju en akt man vanligtivs förknippar med liv. Frodiga kvinnor och muskulösa män som tumlar omkring och blir svettiga tillsammans, mycket livfullt. Alltså borde ju sex vara en utpräglad vitalistsyssla. Hell, men borde ha lättare att alltså biotropi under akten.

Lischer däremot står för den nekromantiska principen, död och förstörelse etc. Alltså borde ju knappast en lisch ha sexuella känslor, eftersom de sexuella känslorna handlar om viljan att föra sitt blod vidare, överlevnad och skapelse, biotropiska principer.

Nej, någon ren sexdrift tror jag inte att lischar har. Däremot kan ju handlingar som associeras till sex eller sexualitet vara väldigt destruktiva, och därmed passa lischen alldeles utmärkt.

Sedan tror jag i och för sig inte att lischen själv skulle delta i några sådana handlingar. Det har han ju sina odöda gangbang-horder tilll...

- Lycan

Magnus L

Hero
Re: Blod, blod, blod (OT)

En lamia borde ju kunna bli upphetsad lika lätt som en människa (eller ja kanske inte), åtminstone en ung lamia.

Med vandödheten kanske kommer andra värderingar och ideal :gremwink:

Marukusu

Hero
I won't bite you... hard (OT)

"Med vandödheten kanske kommer andra värderingar och ideal"

Inte på en gång väl? Om jag skulle vara en "nyskapad" lamia så skulle jag visserligen flasha omkring på natten och mucka gräl med folk bara för att jag kunde, men jag tror inte att mitt psyke skulle förändras på en gång. Det är väl mer när man levt i ett par decennium och när alla ens gamla vänner förkastat en eller dött som man börjar bli lite mer allvarlig och "inåtvänd", om man nu inte är med i Thanatakulten där den tar upp i princip hela ens liv.

Dessutom så är ju vampyrer överhuvudtaget förknippade med sex och nymfomani nästan överallt, och Eons lamior torde icke vara ett undantag. Dock så tror vetenskapsmannen inom mig att sex är ganska så omöjligt för lamior (de är ju trots allt döda :gremwink:), och jag hakar i så fall på teorin om bloddrickandets rus.

MVH
Danne, inte som andra barn

Duddmannen

Hero
Missförstånd [OT]

Lischer kan inte ha sex, de har ingar funkande organ och kön spelar ingen roll. Och de låter rätt B att en lisch blir "glad i byxan" av kraftnoder.
Nu menade jag inte riktigt att de skulle ha SEX-sex, utan snarare att den tid och energi och lycka som människor associerar med sex hos en Lisch är associerat med nekrotropi. När en människa och hennes flickvän tar sig en snabbis i duschen, tar Lischen sin Ultor och alstrar lite nekrotropi i kryptan. Typ.