Nekromanti Lamior är konstiga...

Regmolar

Swashbuckler
När vi nu ändå håller på... (OT)

...kan du kanske ta och svara på den komplicerade och mycket diskuterade frågan om vad "Nekromantikern måste därefter slå ett slag för ritual samt alkemi för att aktivera dodecagrammet och den alkemsika processen" innebär speltekniskt :gremwink: (dvs. vilkens svårighet och tidsåtgång, samt vilka modifikationer man får tillgodogöra sig) (ifall det inte framgår handlar detta om lischskapelsemetoden, sid 37 i V&N)

Blasphemy

Swashbuckler
Re: När vi nu ändå håller på... (OT)

Till mitt försvar till denna luddiga formulering och de två ickefungerande ritualerna så får jag framhålla att jag inte skrivit detta utan att det är Carl Johan Ström (magisystemets skapare) som knåpade ihop detta. Det jag misstänker dock är att slaget det är frågan om är det sista Ritualslaget i "Avgrundens port" för att färdigställa pentagrammet. Har faktiskt ingen V&N nära mig just nu - får kolla upp det.

Regmolar

Swashbuckler
Re: När vi nu ändå håller på... (OT)

Det skulle vara mycket trevligt; ritualerna kan jag leva med, då de invokerar så pass mystiska och obskyrt mäktiga krafter att de med försvar kan sägas inte riktigt inrymmas i det magiska systemet (att de är skapade av svunna högkulterar är ju också alltid ett alternativ, hursomhelst saknas ju vad jag vet båda effekterna i den vanliga floran), dock så är det trevligt om man vet hur det går till därefter, så det inte känns som om det är man själv som bestämmer om ritualen ska fungera eller inte ("Självklart måste ritualslaget vara av samma svårighet som alkemislaget, kom igen, får vi se ett lyckat Ob10T6 mot Ritual nu...")