Nekromanti Lamior i Neotech

antorax

Swordsman
Jag och några andra i min spelgrupp kom på den underbara iden om att lägga in lamior och magi i Neotech! Tycker ni inte att det skulle liva upp en hel del, och det skulle bli mkt mer mystiskt, gärna om det skulle vara så att lamior var mkt mäktiga "människor", typ vd och höga ministerposter.
Och självklart så måste man ju då ha magi i annan form också, men dock i dolda sällskap över hela Neotech-världen.

Vad tycker ni andra nördar om det? Skulle det kunna funka, eller skulle det bara bli misslyckat flum? Man skulle ju kunna spela det istället för Vampire: The Masquerade och sådana spel.

Erik

G

Guest

Guest
Jo det skulle nog funka, har tänkt en del på det, men jag gillar nog inte lamior tillräkligt för att ta dem rakt av, visst en ritual skulle ju vara nice, men gudinnan, visst de får gärna höra någon röst, men det skulle bli löjligt om det var något sådant.
Om de vill höra samma saker får de helt enkelt använda cerebralinterface och radiolänk, vilket också gör att de hör fler röster.

Vampire goes Neotech?

Vad tycker ni andra nördar om det? Skulle det kunna funka, eller skulle det bara bli misslyckat flum? Man skulle ju kunna spela det istället för Vampire: The Masquerade och sådana spel.
Jag hade hellre tagit Vampires värld och moddat den med Neotechs framtidsstuk. Varför? Jo, för att Vampire för det första har en mycket rikare vampyrmytologi och ett ordentligt utvecklat vampyrkonceptsom som man alltså får gratis (i bemärkelsen slipper skapa själv). För det andra då Vampire har en i mitt tycke mycket stämningsfull värld som knappast skulle bli mindre cool bara för att man hoppar fram ett par år i tiden (och alltså skjuter på Gehenna ett århundrade eller så).

G

Guest

Guest
Men då får man ju inget laminati[NT]

Mitt skämt var Nog Trist

antorax

Swordsman
Men ja hade tänkt lägga in alla teologiska saker också såsom gudar, demoner och allt sådant roligt. Och ett par monster hade inte varit allt för trist. Typ Vrakylak och sådana saker.

Kanske skulle det vara ballt med lite mer fantasy i Neotech. Fast det är lite off topic tycker jag för jag orkar nog inte med en sådan diskution. Men om man har med alla mystiska saker i Neotech? Kan det funka? regelmässigt så bör det fungera då reglerna är typ samma sak. Däremot så kan det bli lite svårt att få in lamiorna i samhället, grundtanken var helt enkelt att man låter lamiorna vara så diskreta som möjligt, vilket staten och kyrkan absolut inte har något emot då de försöker tysta ned allt som har med vampyrer att göra. Och de har själva en liten grupp av människor som dödar vampyrer.

Tänk då vad kul om man skulle kunna få in alla nutida religioner i Neotech, så att de blev påtagliga. Dock så får man köra med att de flesta präster inte kan några ceremonier alls typ, utan det är bara någon orden som har kvar kunskapen.

Låter detta bra?

Big Marco

Läskig
Re: Vampire goes Neotech?

Fast då blir det Vampire med Neotechs regler. Det som frågades var väl snarare hur man använder Eons flora som en krydda till N2 - jag tycker det vore en ascool idé. =)

MongoMan

Swordsman

Men det är inte alltid ens tjurskalliga spelare som gillar de reformer och idéer som jag och min Eon spelledare kommer med.
Vad ska man göra om man har en jättebra idé och ens tråkiga spelare ändå bara vill spela som vanligt?

MongoMan

Swordsman
Om de ska slåss, isåfall med vilka? Andra Vampyrer? Lykantroper? Människor? (<font size="1"> Ooooh! De stackars människorna kommer att bli så slaktade att de inte vet vad som är upp och ner! Hahahaha! </font size> ).
Har tänkt idén redan innan. Det har nog alla neotechplelare som sett vampyrfilmer.

Johan K

Gammal & dryg
hehe !
Ja, det var ju åxå en idé att göra en sådan grej.. Tror att det är en sdåan där grej som antagligen komer att funka eller så kommer det inte alls att funka..
Men tanken är som sagt god, skulel avra intressant att lira en person som är i cyberpsykos med en klase magi med sig.. Undrar just hur det skule sluta... :gremtongue:
Om du genomför det här så får du beretta hur det gick sedan !!

/ Johan K,som köppt nytt diskställ idag..

Honken

Hero
Själv har jag haft funderingar i stil med lite mystik och magi i N2. Kanske inte så att spelarna kan använda, utan lite mer som en krydda. Jag vet än inte om jag ska använda reglerna från Eon, men det får man väl se...

/Honken

Techno

Veteran
Om du har sett rovdjuret eller alien vs predator så kan ju man ha med Predator? Inte vet ja vad du gillar men det kan nog vara roligt tror ja.

Man kan ju då hitta på roliga äventyr t ex rollpersonerna får ett uppdrag att spåra upp något okänt föremålet som har landat på jorden innan alla mega företag får reda på det och så klart militären osv :gremshocked:. Den okända föremålet är förstås predators skepp.
Sen så är det upp till dig att modesira predatorna men dom ska väll inte vara så dåliga men vem vet? :gremlaugh: Rollpersonerna kanske inte blir slaktade eller måste förstöra skeppet men dom bär på en massa information om det nya föremålet om dom lyckas att att hitta föremålet.
Sen är det ju dö svårt att hitta predatorna eftersom dom kan vara osynliga osv. Dom kan ju anpassa sig till vårat livssystem så dom kan ju bosätta sig på jorden :gremgrin:Det kanske är roligast om dom bosätter sig uppe i bergen eller under jorden :gremwink:Och kommer upp/ner ibland till oss. Det kan ju bli farofyllda äventyr och även mystiska eftersom predatorna bär på saker från alla tider. Om dom har en utvecklad teknik i filmen så kan man ju tänka sig år 2059 :gremgrin:

själv så har har jag tänkt använda denna händelse i min värld efter ett tag :gremlaugh:
Jonas Pettersson (Techno)

MongoMan

Swordsman
Jag håller på och planerar en kampanj som baseras på Half-Life 2.
RP träffar på zombierna och sådana där facehuggers.
En av RP är tillochmed en präst med hagelboessa.

Techno

Veteran
Undrar bara?: :gremconfused:

Får dom åka tåg till ett fängelset eller vad det är och sedan fly eller något annat i så fall hur?Annars hur börjar dom eller var :gremconfused: : Och vad går hela kampanjen ut på?Är bara intresserad :gremsmirk:Det skulle vara bra om du skrev om det blev lyckat eller om det bara vart fiasko :gremtongue:

Annars så tycker ja att half life2 är ett roligt spel och det kan nog bli en rolig kampanj. Tänkte också på att göra något likt half life2 men det blir bara ett äventyr men man vet aldrig :gremwink:

Jonas Pettersson (Techno)

Azdeus

Veteran
Om de ska slåss, isåfall med vilka? Andra Vampyrer? Lykantroper? Människor? ( Ooooh! De stackars människorna kommer att bli så slaktade att de inte vet vad som är upp och ner! Hahahaha! ).
Har tänkt idén redan innan. Det har nog alla neotechplelare som sett vampyrfilmer.

Öh, jag kan säga att jag faktiskt skulle dö innan jag kom på en sån tanke och jag kan erkänna att de flesta av folket som jag spelar rollspel med tycker samma som jag, men tycker du om det är det din ensak...

Azdeus

Veteran

TJa, vill inte spelarna ha det så har du väll ingen att spelleda konceptet till lr hur?

Om du vill leka vampyr så får du väll leta upp en grupp som har lika åsikter som du...