Nekromanti Lamior och solljus

Mundo

Myrmidon
Jag slog fram lamia-kultist som bakgrund på min senaste Eon IV karaktär och hennes mål ska ju helt klart vara att bli en lamia.
Borde Lamior få någon typ av speciell magi?

Och jag är fortfarande inte övertygad om att lamior inte ska klara av solljus. Isåfall kan man byta namn på lamior och bara kalla dem för vampyrer. De ska väl ändå vara lite unikt Eoniska och inte bara vara "vampyrer fast vi kallar dem för lamior"?

Koftan

Veteran
En annan tolkning om man vill att Lamior ska vara dagaktiva är att köra på den gamla myten om att de bara kan ta sig in i hus som de blivit välkomnade in under tiden de levde. Till lika så är de vanliga odöda som äter människor. Men med den stora nackdelen att de måste räkna alla föremål som finns i ett rum innan de kan gå in. Då är det enklaste sättet att skydda sig mot gamla vänner som går igen (då bara personer som man en gång släppt in i sitt hus och sedan blivit Lamior kan ta sig in) att helt enkelt hälla ut något på golvet. Typ en påse pärlor eller liknande så hinner de inte döda dig när du sover för det är typ ända gången en Lamia är farlig då de inte är starkare eller på något sätt bättre n en människa snarare svagare. Sedan när solen går upp och du vaknar kan man ropa på hjälp och sedan lätt besegra denna odöda styglese :p

Att ha en lamiakultist är ju ascoolt i et nuvarande fluffet. I blod kommna får man en väldigt bra bild av hur comercium lamiafungerar och att det är en lossasrelion för att lura människor att agera som deras tjänare under dagen. Då de inte vill berätta det sanna namnet på sin gudinna så lurar de människor till att tillbe en falsk idol och viskar löften om att de en dag ska få bli vampyrer. Dock är detta något som näst in till aldrig sker därför har inte Lamiakultister någon direkt fördel för utom att det kan bli intressanta uppdrag då de drömmer om något de aldrig kan få och börjar man tvivla har de ihjäl en för att inte sprida misstro bland de övriga kultisterna. Hela organisationen är sjukt fräck :)

Mundo

Myrmidon
Koftan;n58925 said:
Att ha en lamiakultist är ju ascoolt i et nuvarande fluffet. I blod kommna får man en väldigt bra bild av hur comercium lamiafungerar och att det är en lossasrelion för att lura människor att agera som deras tjänare under dagen.
Var hittar jag den texten någonstans?

EDIT: Aha, det är en del av diamant-äpplet serien.
Typ de enda Eon-böckerna jag inte äger :p