Nekromanti [Layout] Regelsammanfattning, del 2

Mogger

Hipsteranka
Så, nu tycker jag att det börjar se bra ut. Nu är frågan, rena layoutgrejer, som indrag, typsnitt m.m. Hur funkar det där? Har jag gjort några missar?

Tanken är att spelet ska bygga på en liknande layout (fast inte A4), så jag tar gärna emot tankar om allt möjligt. Rubriknivåer, tabellen...allt.

Attachments

Caligo

Swashbuckler
Måns said:
Så, nu tycker jag att det börjar se bra ut. Nu är frågan, rena layoutgrejer, som indrag, typsnitt m.m. Hur funkar det där? Har jag gjort några missar?

Tanken är att spelet ska bygga på en liknande layout (fast inte A4), så jag tar gärna emot tankar om allt möjligt. Rubriknivåer, tabellen...allt.
Jag tycker det ser ok ut men det beror på vilka ambitioner du har? En del missar lite här och var. Det viktigaste är väl att få till snygga listor: använd indrag (tex 4 mm) och första indrag (tex -4 mm). Sätt sedan ett tabbstopp på 4 mm, sätt ut siffra eller fet punkt och tabba fram till första tabben (som nu hamnat på samma ställe som indraget). Hoppas du förstår hur det funkar. Liknande listor kan göras på andra sätt.

Caligo

Swashbuckler
Det heter f.ö. halvautomatisk och inte semiautomatisk (om det inte är något helt nytt sorts vapen jag missat).

nyvinter

Illustrationist
KAPITÄLER vill ha lite mer bokstavsmällanrum och jag fucker det ser snyggare ut ifall alla bokstäverna där är lika höga oavsett om de är först i en mening eller inte. Lite mer radhöjd på brödtexten.

Annars är det tumme upp.

Mogger

Hipsteranka
Sum Caligini said:
Jag tycker det ser ok ut men det beror på vilka ambitioner du har? En del missar lite här och var. Det viktigaste är väl att få till snygga listor: använd indrag (tex 4 mm) och första indrag (tex -4 mm). Sätt sedan ett tabbstopp på 4 mm, sätt ut siffra eller fet punkt och tabba fram till första tabben (som nu hamnat på samma ställe som indraget). Hoppas du förstår hur det funkar. Liknande listor kan göras på andra sätt.
Nej, det där förstod jag inte :gremsmile:

Som det är nu är det 2mm indrag, och samma på "underlistan".

Mogger

Hipsteranka
Radhöjden är 11pt, vilket jag tycker räcker. Fixar kapitälerna och testar utan versal.

Tack!

Caligo

Swashbuckler
Måns said:
Sum Caligini said:
Nej, det där förstod jag inte :gremsmile:

Som det är nu är det 2mm indrag, och samma på "underlistan".
Testa "första indrag" -2 mm. (osäker på den engelska termen - "first indent"?)