Även här tycker jag att formen är undermålig men det beror nog på att den är gammal och omodern. Om ett nytt rollspel skulle formges på det här sättet skulle jag personligen tro att man vill uppnå någon slags retrokänsla och flirta med hur rollspel såg ut förr i tiden. Lite som att medvetet göra en B-film, inget negativt i sig men det skulle vara ett medvetet val.
Brödtexten är lättläst med rätt bra spaltbredd men marginalerna är på tok för tajta. Det blir ett stort problem när man petar in illustrationer som ligger så nära texten att det blir väldigt trångt och jobbigt. Och don't get me started on den helgalna kantiga illustrationen som ligger som en blockig pöl mitt på sidan och sabbar allt vad läsbarhet heter. Nej, nej, nej.
Som nämnts är rubriksnittet hopklämt manuellt vilket man generellt ska vara väldigt försiktig med. En oskriven regel är att man helt enkelt inte gör det öht. Nu är det gjort på ett så pass speciellt typsnitt så det hade kunnat funka, om samma typsnitt inte använts genomgående i layouten i sin ursprungliga form vill säga.
Skulle titta en extra gång på de olika rubriknivåerna också, och tabellerna, och punktlistornas inkonsekvens vad gäller indrag. Faktum är att det finns så mycket i formen som är hafsigt gjort - förmodligen pga tekniska begränsningar eller bristande kunskap - att det knappt känns lönt.
Känner att jag sågar alla dina inspirationskällor här, men jag tycker verkligen att det här ser dåligt ut