Nekromanti Le spelledarskärm

Krille

Super Moderator
"Nä, jag tycker bara att du ska strunta i spelledarskärmen och ge ut något vettigare. Om man verkligen vill ha en skärm är det inte svårt att få tag på en bit kartong."

Tja, det är ju exakt det som är problemet i mitt fall: jag är rätt trött på spelledarskärmar som bara är en pappskiva med ett pliktskyldigt äventyrshäfte sampackat, där äventyret mest känns som ett tillägg avsett att ge lite köpvärde åt pappskivan.

Så min plan är att plocka ihop ett paket för spelledare, där hela paketet har ett värde. Så det blir snarare en spelledarmodul med en pappskiva påslängd. För att undvika att pappskivan bara är påslängd för att ge lite köpvärde åt spelledarmodulen så vill jag förstås att pappskivan är så användbar och praktisk som möjligt. Därav den här tråden: hur ska en spelledarskärm vara utformad för att den ska vara så användbar och praktisk som möjligt?

MrG

Swashbuckler
Men detta problem har jag min egna lilla lösning på - jag använder mig av brorsans bärbara dator.
Aha, den digitala spelledarskärmen. Kan man ha slumpprogram på den istället för tärningar (hade en kompis som alltid anävnde miniräknaren för att ingen skulle veta när han slog tärningar). Så i en framtid skulle man kunna tänka sig sin stora digitala skärm med alla funktioner programerbara och en bildvisning för spelarna på framsidan :gremwink:

Annars kan jag vara kluven till dator som spelledarskärm, så rätt i Paranoja, men stämningsmässigt fel i fantasy (enligt min humbla åsikt).