Absolut. Avatar the last airbender är min absoluta favoritserie och även om jag inte tycker Korra är riktigt lika bra så är det strax därefter, förmodligen den näst bästa animerade serien enligt mig. Jag tycker säsong 2 var skakigast med sjukt ojämt tempo men det tog igen sig så sjukt bra i slutet och hade helt fenomenala mystiska idéer och koncept. Överlag känner jag att världen i avatar universumet är en av mina absoluta favoriter inom fantasy, det är nästan som game of thrones för barn.
Det bästa med de båda serierna är att jag egentligen hatar Anime. Jag gillar iofs Miyazaki och studio Ghibli men har vanligtvis så vansinnigt svårt att komma in i dem, ofta pga den konstiga animeringen eller den så annorlunda berättarstilen. Jag vet att Korra har amerikanska upphovsmän, men de är RIKTIGA animenördar. Jag tror världsbygget är en del av det, skaparna förstår sin värld så otroligt väl och kan avtäcka delar av den i varje säsong.
Vad gäller sista avsnittet så var det bra, seriens animering har bara blivit bättre å bättre och jag gillar hur Korra har hanterat politiska ämnen på ett sätt som gör det begripligt för både sin vuxna och yngre publik. Jag hoppas Korra får ett fortsatt liv i serietidningsformat liksom sin föregångare, de serierna var fenomenala.