Nekromanti Legend of the Five Rings 3 edition

Storuggla

Champion
"vad tråkigt, så nästa bok kommer runt 2007?"

Förutsatt att förlaget tjänar tillräckligt med pengar på kortspelen och att de sedan anser att det är lönsamt att ge ut rollspelsböcker efter det. Jag skulle inte hålla nadan i väntan på nästa bok, om vi säger som så (pessimist, javisst).

"detta var ett lite klurigt rollspel =) kommer ta mig ett tag att förstå mig på den =) har ej ens förstått hur man gör karaktärer än sålänge, men gillar klanuppläggen"

Klanerna är toppen. I och med den här utgåvan får man dessutom en ordentligen beskriving av dem, inte bara skumma arketyper och det är ju inte få klaner heller. Synd att jag inte är spelare, annars hade jag spelat snubbar från ap-klanen hela dagarna i sträck :gremlaugh:
Reglerna är... tja, de är inte så kluriga, jag har mer problem med magin och alla trollformler, jag har aldrig orkat ge mig in i det och jag litar på spelarna att de kan sina egna formler. Needless to say så förkommer shugnejas väldig sällan hos mig :gremgrin:

"Spelar du eller Rollspelar du i detta rollspel? "

Spellett det ända sedan första utgåvan (vilket måste vara 96-97 någon gång?). Ett av mina favoritspel. Banzai!

Storuggla, full metal kimono

Aidin

Veteran
Malmköping (Södermaland) och i Stockholm (Ekerö)
Grymt! Ap klanen? ah! känner mig som en riktig Newbe ;D, ska läsa på ordentligt snart! men skulle gärna vilja ha dig på msn eller ICQ (har addat dig på ICQ om det gör nåt?) kanske prata vidare här så man slipper ta plats i forumet med pinsamma frågor :gremwink:,

Men finns det någon bok du anser att jag ska ha fast det inte riktigt passar till den tredje versionen?

Storuggla

Champion
"en skulle gärna vilja ha dig på msn eller ICQ (har addat dig på ICQ om det gör nåt?) kanske prata vidare här så man slipper ta plats i forumet med pinsamma frågor"

Tja, du kan ju adda bäst du vill, jag har inte ICQ eller MSN längre så det kommer nog inte göra något. #rpgonline är ett bra knep om man vill få tag i mig dock. Däremot är forumet utmärkt för pinsamma frågor (eller för sådarna som inte är pinsamma!). :gremsmile:

"Men finns det någon bok du anser att jag ska ha fast det inte riktigt passar till den tredje versionen?"

Ehm... Book of the Shadowlands och Bearers of Jade, båda utmärkta böcker om Shadowlands och de slemmproppar man kan fajtas mot ifall man vill variera sig efter att ha skivat samurajer från fientliga klaner :gremsmile:

Storuggla, smulpaj

Aidin

Veteran
Malmköping (Södermaland) och i Stockholm (Ekerö)
trist! du får skaffa det snart då :gremwink:,

Okej, en pinsam fråga:

fattar ej hur man gör karaktär riktigt, jag kanske bara har missat det men jag är van vid en sorts.. guide i boken som hjälper en igenom karaktärs-skapandet, men detta hittar jag inget sådant, jag är newbie inom detta ,D,

ja då ska jag allt leta efter dom böckerna =)

*dregglar över dom grymt snygga bilderna som finns i boken*

Storuggla

Champion
"fattar ej hur man gör karaktär riktigt, jag kanske bara har missat det men jag är van vid en sorts.. guide i boken som hjälper en igenom karaktärs-skapandet, men detta hittar jag inget sådant, jag är newbie inom detta ,D,"

Hmm, finns det inte? Åfan. Måste gått på rutin då. Jag kan kolla om jag har något nedskrivet om det för mina spelare, i så fall kan jag slänga upp det här. :gremsmile:

"*dregglar över dom grymt snygga bilderna som finns i boken*"

Jo, den är jäkligt snygg.

Storuggla, mjölk on the rocks