God45
#PrayersForBahakan
Jag har på senaste tiden funderat på att använda Hyrule som setting till en D&D kampanj. Jag gillar stämningen och vem blir inte nostalgisk när de hör Zelda låten?
Hyrule är ju egentligen inte en plats utan existerar i flera olika dimensioner som presenteras i de olika spelen så jag är inte bunden till någon canon egentligen. Men med det sagt tänker jag att jag vill ha det ganska nära ocarina of time förutom att jag vill ha ens större världskarta att leka med.
Magiska föremål bör vara lätta att fixa. Bomber, bumeranger, megaton hammare och Power gloves är inte svåra att stata upp.
Raserna som jag tänker ha spelbara är:
Människor för vilka jag tänker använda de vanliga statsen.
Hylians för vilka jag tänker använda halv-alv stats.
Zora som jag tänker ge statsen från alverna men med förmågan att andas under vatten och snabbare simnings hastighet.
Goron. Vet inte vad jag tänkt göra med dem. Halv-ork statsen kanske fungerar?
Gerudo. Ingen aning vad jag ska göra stat mässigt. Jag tänker inte låta folk spela den manliga Gerudon.
Vad tror ni? Har ni några ideer om vad jag saknar eller hur ni skulle göra?
Hyrule är ju egentligen inte en plats utan existerar i flera olika dimensioner som presenteras i de olika spelen så jag är inte bunden till någon canon egentligen. Men med det sagt tänker jag att jag vill ha det ganska nära ocarina of time förutom att jag vill ha ens större världskarta att leka med.
Magiska föremål bör vara lätta att fixa. Bomber, bumeranger, megaton hammare och Power gloves är inte svåra att stata upp.
Raserna som jag tänker ha spelbara är:
Människor för vilka jag tänker använda de vanliga statsen.
Hylians för vilka jag tänker använda halv-alv stats.
Zora som jag tänker ge statsen från alverna men med förmågan att andas under vatten och snabbare simnings hastighet.
Goron. Vet inte vad jag tänkt göra med dem. Halv-ork statsen kanske fungerar?
Gerudo. Ingen aning vad jag ska göra stat mässigt. Jag tänker inte låta folk spela den manliga Gerudon.
Vad tror ni? Har ni några ideer om vad jag saknar eller hur ni skulle göra?