Nekromanti Legender och hemligheter

Steeltoe

Veteran
Re: I praktiken...

Citerat från Players famoused last words, -But I was only looking at the pictures.

Som tidigare sagts be spelarna att inte läsa modulen, framförallt inte under spelmötena.

Sabelkatten

Swordsman
Då... *anti-spoiler*

...ändrar man lite på det. Det som står i L&H är ju inte heligt.

"Så ni trodde det var så där? Tyvärr så var det så här..."

Jag menar, alvernas "Eterseglare" använde ju egentligen magisk Stutterwarp (11:e magnitudens Teleportering var 4:e sekund = 8,3c). Svårigheten för att tillverka en ny är att ingen vet hur ataxatropreaktorn fungerade...

/Henrik

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Haha...

Nej, det som står i L&H är inte heligt, men det kan vara bra ändå. Och om det är bra, vilket Neogames till och med är kända för när det gäller deras material (och som bekant finns mycket sådant i L&H), så är det väldigt onödigt att behöva hitta på något annat bara för att alla spelare redan kan boken utantill.

Precis som att du ska köra ett mycket välskrivet äventyr och ändra hälften bara för att alla spelare redan har läst det. Onödigt.

Du behöver inte säga emot bara för sakens skull - skärp dig /images/icons/wink.gif.

volador

Veteran
Re: I praktiken...

Jag tycker SL ska ha rätten att förbjuda spelarna att läsa vissa saker. Visst, det kan vara svårt att fysiskt hindra dem, men ifall någon som spelare roffar åt sig en bok och börjar läsa den under ett spelmöte så tycker jag att man bör respektera ifall SL säger "nej, du får inte läsa den"