Ryng Silverkorp
Veteran
Drakar och Demoner har alltid varit mitt favoritrollspel. Under alla år jag spelat DoD så har jag liksom så många andra använt egna regler och skapat mina egna världar. Så för att försöka ge inspiration och glöd till alla de spelledare som frustrerat hänger upp sig runt diverse regler och andra spörsmål tänkte jag nu berätta om mitt eget projekt, - Legendernas tid.
Legendernas tid (förkortas hädanefter LT)
LT är en både ett regelverk och en kampanjvärld som bygger på mer eller mindre samtliga upplagor av DoD. Jag har stulit, modifierat och komponerat helt efter mitt och mina egna spelares tycke.
I LT spelar RPna blivande hjältar (förhoppningsvis), den uråldriga värld där RPna lever har genomlidit mycket. Den har sett rikens uppgång och fall, rasers tillkomst och bortgång. Den har bevittnat hur tidens tand sakta förändrat världen, städer som byggts och försvunnit, hjältar som segrat och stupat. Den har hört alla visor, sagor, sånger, myter och legender om dess historia och endast världen vet vad som är sant. Ja världen är så uråldrig att den bevittnat hur dess invånare har fötts och dött ut, för att bara ges en ny chans och föddas igen.
I denna värld där så nuet äger rum vilar minnen från svunna tider och förhoppningar om nya tider. RPna spelar en liten men än så egen och intressant roll i den eviga värld där deras fotspår snart nog kommer att blekna och kanske till och med suddas ut oavsett om de är alver, dvärgar eller något av de folkslag som nu fått låna lite tid i världens evighet.
Äventyren som RPna upplevt har tagit dem på korta och långa resor, somliga utan slut och andra som slutat allt för snart. Men varje resa finns nerpräntad i världens minne, den krönika av minnen som världen alltid kommer att minnas.
Ja Ni upplever säkert denna text som både vag, suddig, luddig och konstig, men tanken är att Ni själva ska skapa Er egen bild av hur Legendernas tid ser ut och fungerar, så att detta kan ge Er inspiration inför Era egna äventyr vart dom nu utspelar sig.
Tack för ordet och må bergets själ alltid hålla ett vakande öga på Er ...
Med lyckönskande salut
Ryng Silverkorp, - Dvärg
Legendernas tid (förkortas hädanefter LT)
LT är en både ett regelverk och en kampanjvärld som bygger på mer eller mindre samtliga upplagor av DoD. Jag har stulit, modifierat och komponerat helt efter mitt och mina egna spelares tycke.
I LT spelar RPna blivande hjältar (förhoppningsvis), den uråldriga värld där RPna lever har genomlidit mycket. Den har sett rikens uppgång och fall, rasers tillkomst och bortgång. Den har bevittnat hur tidens tand sakta förändrat världen, städer som byggts och försvunnit, hjältar som segrat och stupat. Den har hört alla visor, sagor, sånger, myter och legender om dess historia och endast världen vet vad som är sant. Ja världen är så uråldrig att den bevittnat hur dess invånare har fötts och dött ut, för att bara ges en ny chans och föddas igen.
I denna värld där så nuet äger rum vilar minnen från svunna tider och förhoppningar om nya tider. RPna spelar en liten men än så egen och intressant roll i den eviga värld där deras fotspår snart nog kommer att blekna och kanske till och med suddas ut oavsett om de är alver, dvärgar eller något av de folkslag som nu fått låna lite tid i världens evighet.
Äventyren som RPna upplevt har tagit dem på korta och långa resor, somliga utan slut och andra som slutat allt för snart. Men varje resa finns nerpräntad i världens minne, den krönika av minnen som världen alltid kommer att minnas.
Ja Ni upplever säkert denna text som både vag, suddig, luddig och konstig, men tanken är att Ni själva ska skapa Er egen bild av hur Legendernas tid ser ut och fungerar, så att detta kan ge Er inspiration inför Era egna äventyr vart dom nu utspelar sig.
Tack för ordet och må bergets själ alltid hålla ett vakande öga på Er ...
Med lyckönskande salut
Ryng Silverkorp, - Dvärg