Krille
Super Moderator
Nu får ni visa era 1337 lego skillz: bygg en tripod. Och med det menar jag en stor marsiansk trebent krigsmaskin, typ dem från Världarnas Krig eller The Tripods. Ni har till nästa lördag på er.
Så - kriterierna för att en modell ska bli Godkänd är med andra ord:En äkta mariansk trebening är stor och har tre böjliga ben fördelade jämt runt om med 120 grader mellan varje ben. Dessutom har de tentakler.
Nja, tripoderna från TV-serien Tripods är väl också OK?En äkta mariansk trebening är stor och har tre böjliga ben fördelade jämt runt om med 120 grader mellan varje ben. Dessutom har de tentakler.
Absolut! Speciellt med tanke på att de här blev reducerade till något så mycket ocoolare som simpla tefat.Även HG Wells tripoder har fått rätt olika behandling i olika filmer, spel, TV-serier och bokomslag, så det finns ett visst utrymme för tolkning där också.
Näpp.Har jag förstått saken rätt nu?
Som jag skriver i trådroten:Nja, tripoderna från TV-serien Tripods är väl också OK?
Saken är ju den att författaren skrev Tripods mer eller mindre som ett "vad hade hänt om Wells trebeningar hade vunnit?"-scenario. Och trebeningarna i Tripods är ju faktiskt stora, har tre böjliga ben fördelade jämt runt om med 120 grader mellan varje ben, och tentakler.Trådroten said:Och med det menar jag en stor marsiansk trebent krigsmaskin, typ dem från Världarnas Krig eller The Tripods.