Re: Alignments och ideologier
Jag visste inte ens att vi hade haft dig som prospektiv kund.
Det var ju jag som ställde upp i forumsvalet med ROTF(L) Revolutionära Off Topic Fronten (Lemurerna). Vad hade du väntat dig?
Missförstå mig inte här, jag säger inte att Stalin inte var tyrann, men jag köper inte en produkt som kallar mig tyrann för att jag tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter, för att jag tycker att produktionsmedlen ska ägas av de som faktiskt producerar och för att jag tycker att samhället ska förse dem som inte klarar det själv. Jag blir uppriktigt stött varje gång jag (och 2-3 miljarder vänsteranhängare till) blir hopbuntade med någon handfull dåliga ledare som våldfört sig på vår ideologi.
Med andra ord så skulle en lämpligare formulering från er sida (där man exempelvis klassar vissa länders styre som tyranniskt, men inte hela ideologier som inte har speciellt mycket med det styret att göra förutom att tyrannen deklarerat sig tillhöra den) vara acceptabel för mig.
Det är inte lätt att använda verkliga ideologier, organisationer, religioner och skeenden på ett smakfullt och rättvisande sätt. När man väljer att göra det så måste man vara mycket försiktig med vad man säger och hur man säger det. Gör man för vida statements så kan man lätt skrämma bort folk. Jag kommer tex inte att köpa någon mer produkt från Central Casting (lyckligtvis köpte jag mina begagnade, så de tjänade inget på det) på grund av deras bashing av vänstern, ateister, rockmusik, ickekristna, homosexuella, folk som har sex innan äktenskapet osv.
Jag tänker inte säga vad ni ska skriva, men när ni ger er in på värderingar så gör det med försiktighet. Det är ett minfält.