This thread is mine! All mine!
På sedvanligt gåsapågsvis kapar jag denna tråd helt fräckt ifrån den stackars Hugh Jackman-skadade Ugglan och viger den åt nummer tre av Fenix. Låt analysen begynna.
Det blodiga omslaget känns igen av alla Eon-spelare. Det är helt okej, men inte lika häftigt som det som kommer att pryda nummer fyra.
Äventyrsgeneratorn var rätt tråkigt och oanvändbar. Vill jag rapa filmklichéer så funkar Neotech: Ultra minst lika bra.
Bågskytteartikeln var bra, men varför inte passa på och låta den inkludera fler rollspel? Det har ju funnits artiklar som varit anpassade till mer än ett rollspel tidigare.
Gondica-äventyret var mysigt och välskrivet även om det var i princip oanvändbart för mig som inte vare sig spelar eller äger Gondica.
Drakonett klingar bekant. Fanns inte den med i gamla DoD? Hursomhelst en ganska intetsägande artikel. Inte dålig, men det finns andra Eon-saker som jag hellre hade läst om.
Fansinspalten var bra.
Lika bra att bunta ihop de två DoD 6.0 artiklarna eftersom de båda led av samma välkända svagheter, nämligen torftigt och dåligt språk. Vissa meningar var riktiga tungvrickare. Bilder och layout var snygga som vanligt, men nog skulle väl Riotminds kunna få ihop bättre material på sex sidor? En ordinär ruin med en ond och synnerligen död magiker i källaren är väl inget som inte nästan vilken spelledare som helst själv kan skriva ett äventyr om? Det kanske är bättre att de skriver färre men bättre artiklar istället?
De båda artiklarna om airsoft- och paintballvapen var välskrivna och oväntat intressanta även för mig som inte sysslar med dylika ting. Men varför nämns inga priser?
Artikeln om slaveri i Mundana var bra. Inga anmärkningar.
"Roller vid spelbordet" har jag ännu inte orkat läsa, men är inte ämnet rätt uttjatat? Hur många gånger har inte olika spelartyper behandlats genom rollspelshistorien? Alla klichéer känns synnerligen välbekanta och trötta vid det här laget.
Saga- och Lemuriaartikeln var intressanta men egentligen rätt intetsägande. Övriga artiklar har jag bara skummat igenom som hastigast.
Som vanligt är det en bra och genomtänkt tidning, även om jag ibland känner att jag hade väntat mig mer av vissa av artikelförfattarna.