Nekromanti Letar efter en bra deo som ej färgar av sig...

Chryckan

Swordsman
Efter viktminskningstrådar och mode rekommationer så tänkte jag att jag lika gärna kunde fråga här.

Är det någon som känner till en bra roll-on deo för män som inte missfärgar kläder?

Har ofta vita t-shirts och det är inte så fräscht när man är gul under armarna från deon.

Genesis

Ni dés ni maître
Nivea har en för män som heter "invisible". Det står på att den inte färgar av sig, så det borde den inte göra, men jag vet inte säkert.

anth

Vetefan
Chryckan said:
Har ofta vita t-shirts och det är inte så fräscht när man är gul under armarna från deon.
Använd svarta t-shirts istället.
Problem solved.
:gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Genesis said:
Nivea har en för män som heter "invisible". Det står på att den inte färgar av sig, så det borde den inte göra, men jag vet inte säkert.
Den färgar av sig. Betydligt mindre vita fläckar på svarta kläder, men det gula på vitt blir man inte av med när det gäller den.

Jag har gått över till Recipe for Mens anti-persiprant utan parfym. Den funkar bra för mig, och ändrade verkligen standarden jag förväntar mig av deo/anti-p.

Troberg

Sinister eater
JohanKarlsson said:
Av just denna anledning gillar jag inte roll-on.
Spray är bättre.
Instämmer. Axe spray funkar fint.

MattiasLejbrink

Swordsman
anth said:
Chryckan said:
Använd svarta t-shirts istället.
Problem solved.
:gremsmile:
Hmmm... det där stämmer inte alltid. Många svarta t-shirts har förstörs av vita fläckar. Men tydligen inte alla? Kanske lämnar olika deo fläckar i olika färger? :gremsmile:

Troberg said:
JohanKarlsson said:
Spray är bättre.
Om vi ändå är inne på det som kallas "manligt livsstilsmagasin", he he, skulle jag vilja säga så här: använd en oparfymerad deo, tex Apotekets ACO oparfymerad deo stick, och satsa på ett bra rakvatten/en bra mansparfym (eller vad du vill kalla det). Samma med schampoo, kör oparfymerat. Det är den bästa doften som ska fram och där slår ingen deo rakvatten. Om du är på Tax Free-shop någon gång kan man få bra deal!

Jocke

Man med skägg
Jag får minst avfärgning av Nivea Dry Impact, som finns i matvaruaffären. Men vad viktigare är: fläcklösaren TaBort på spray tar bort nästan all missfärgning, lärde jag mig för ungefär en månad sen.

MattiasLejbrink

Swordsman
Jocke Kofot said:
Jag får minst avfärgning av Nivea Dry Impact, som finns i matvaruaffären. Men vad viktigare är: fläcklösaren TaBort på spray tar bort nästan all missfärgning, lärde jag mig för ungefär en månad sen.
Instämmer. Dock att den även "tar bort" färgen på vissa plagg, lärde jag mig för ungefär tre månader sedan :'(

solvebring

Superhero
Re: Testat Rexona Quantum Stick?

Jag använder inte vita kläder men jag har haft liknande problem med gula fläckar, tyg som blir som vaxduk, röda armhålor och en massa störande skit som helt enkelt gör en dålig deo.

Sedan jag minns inte när använder jag enkom Rexona Dry stick-deo. Den är imho svinbra. Inget kladd, inget klet, inga fläckar vad jag noterat och långvarig som fan. Som stick-deo är den ju typ som ett tvålstift. Rexona säger 48h om tiden och det kan jag nog gå i god för. Utifrån personlig erfarenhet kan jag iaf garantera 24h. Duschar man normalt en gång per dygn så är man kort sagt väl omhändertagen. Doften är dessutom diskret och ingen Stinkfabrik AB.

http://www.rexona.se/se/men/produkter/dry-quantum-stick

Jag tycker att Rexona är bra på det stora hela. Det är de deos som funkat bäst för mig eftersom de inte använder alkohol och eftersom de verkligen satsar på kladdfritt och långvarigt. De har många olika produkter men Rexona Quantum Stick är min storfavorit och rekommendation.

Troberg

Sinister eater
Chryckan said:
Troberg said:
JohanKarlsson said:
Spray är bättre.
Gillar inte spray eftersom rummet du använder det i stinker flera timmar efteråt.
Ta på dig skjorta/tröja först, stick sedan in handen med sprayen under skjortan/tröjan och spraya. Problem solved.