Snart kommer Krille och bifogar en länk till en version av Västmark. Sedan kommer Gurgeh och länkar till sitt Millennium. Jag gissar att du får en länk till In The Dark också.
De tre är de jag rekommenderar främst. Nu fick du höra det från någon annan än de som skriver spelen, så då vet du att dessa spel måste vara bra.
Jag skulle dock spana in årets Dogmabidrag först om jag vore du. De är visserligen bara på ett enda ark vardera, men låt inte det lura dig. Ett par av spelen är perfekta som grund för din spelgrupp att börja med och sedan spinna vidare på. Jag skulle exempelvis börja med Vitulvs Vintervaka om jag var du (och om du kunde gå med på att lira Fantasy istället för S/F). Det är ett extremt bra nybörjarspel, som också ser ut att vara ett kul spel att bygga vidare på i föreningen. Var inte rädd för att hitta på egna monster och sån't, det är ju det som är det roligaste med att vara SL.
Bland Dogmabidragen så fanns det också ett gäng S/F-spel, så det är inte omöjligt att du hittar något som kan passa dig.
Om det är okej med engelska så tror jag att jag kan rekommendera
Icar som är ett typiskt S/F-spel. Inte för att jag har spelat det, men jag kastade ett getöga över det nu och det såg rätt bra ut. Grundreglerna är visserligen på 90 sidor, men de är inte direkt snåla med utrymmet. Det ser ut att vara ett typiskt nybörjarvänligt spel. Dessutom har de en del element som jag tycker var rätt balla.