Letar lantligt belägen bostad

Självfallet kollat och skickat en hög med mail via blocket, hittaenbostad.se mfl, men kanske är det någon här som antingen äger eller känner någon som äger och vill hyra ut sin lantligt belägna bostad till mig?

Eget boende självfallet, inget delat.
Minst 40m2 , men gärna större.
Får gärna ha alla bekvämligheter och så fixade, internet är tex ett måste då jag jobbar remote.

Prio gällande placering vore runt Värmland, men jag är öppen för allt.

Jag kan inte dyka förbi på en koll då jag är bosatt i Nederländerna för närvarande.

Om ni vill veta mer om mig så är det bara att dra iväg ett PM.

Tack!

Last edited:

Caligo

Swashbuckler
Här kanske? Till hösten startar jag detta:
Kulturellt kollektiv på Nygårds Herrgård
En kulturell oas i Dalsland i den lilla staden Åmål
Välkommen till Nygårds Herrgård i mysiga Åmål. Huvudbyggnaden byggdes 1816 och är bevarad interiört och exteriört. Herrgården hör till de äldsta i Dalsland med anor från 1500-talet.
På promenadavstånd finns Åmåls centrum och Vänern, Sveriges största sjö med bad och båtliv. Det finns bra parkeringsmöjligheter och nära till buss- och tågstation.
Vill du bo på en herrgård? Hyr något av rummen - dela på hela herrgården.

4dcf77db6cc8e7361a2a80d635583be0.jpg

Hundenilunden82

Warrior
Välkommen till Nygårds Herrgård i mysiga Åmål. Huvudbyggnaden byggdes 1816 och är bevarad interiört och exteriört. Herrgården hör till de äldsta i Dalsland med anor från 1500-talet.
På promenadavstånd finns Åmåls centrum och Vänern, Sveriges största sjö med bad och båtliv. Det finns bra parkeringsmöjligheter och nära till buss- och tågstation.

View attachment 23008
Faller inte detta på att hen ville ha eget och inte delat boende. Nu verkar man iofs ha eget rum men kollektiv är väl delat boende i ett nötskal.

View attachment 23008
Tack, men nej tack! Ser dock fantastiskt ut i övrigt.

Önskar dig all lycka till med kollektivet, men det livet är inget för mig.
Värdesätter att kunna spela musik högt utan hörlurar, gå runt i mina He-Man pälskalsonger i hela huset och ja, göra som jag känner för hur sent och hur tidigt jag vill.

Caligo

Swashbuckler
Tack, men nej tack! Ser dock fantastiskt ut i övrigt.

Önskar dig all lycka till med kollektivet, men det livet är inget för mig.
Värdesätter att kunna spela musik högt utan hörlurar, gå runt i mina He-Man pälskalsonger i hela huset och ja, göra som jag känner för hur sent och hur tidigt jag vill.
Du kan ju hyra det "lilla" huset själv om du vill, med eget kök och badrum. Det är jättefint också. Det är dessutom inte uthyrt för tillfället. Möblerat om du vill.

Herrgården är tänkt som ett ett kollektiv men ändå inte. Det är ju inte som att man går på varandra (ca 100kvm pp) - det är stora rum - ca25kvm - men delar på kök och badrum med ett fåtal andra. Hyr du två rum så får du eget badrum. Då har du nästan en hel våning (150kvm?).

Mvh Claes