Nekromanti Let's hear it for FTL!

Xyas

Swashbuckler
Chryckan said:
Burst laser II är ett av de bästa vapnen. Har 3 skott men drar bara 2 i energi (har jag för mig).
Har alltid velat pröva att ge mig på bossen med ett skep som har 4 Burst Laser II. Fatta 12 skott var tionde sekund eller så.
Inte exakt samma men jag gick upp mot slutbossen med två burst laser III. Enklaste (och tråkigaste) segern än så länge.

Brynolf

Dum fan
Yes, Battlestations är kul som fan. Det var anledningen till att jag fick upp ögonen för FTL. Fördelen med det sistnämnda är så klart att man inte behöver:
1. Polare
2. Tid
Vilket även är en nackdel, när jag tänker påt.

Troberg

Sinister eater
Brynolf said:
Yes, Battlestations är kul som fan. Det var anledningen till att jag fick upp ögonen för FTL. Fördelen med det sistnämnda är så klart att man inte behöver:
1. Polare
2. Tid
Vilket även är en nackdel, när jag tänker påt.
Hmm, Battlestations borde gå att spela som play-by-forum, med en spelledare, flera skepp och 4 spelare per skepp. Värt att fundera på...

Pilzefrau

hon/henne
Jag skulle vara på att spela. Har alltid velat spela det, och var jättenära att beställa hem det samtidigt som Space Cadets häromdagen, när jag såg att butiken hade det inne...

Jag har förresten testat FTL Infinite Space, och den verkar funka fint! Dock är det svårare, så eftersom jag vägrat gå ner till Easy har jag inte sett något av det där oändliga antalet sektorer – jag dör alltid innan jag är förbi sektor 3. :gremfrown:

Chryckan

Swordsman
Pilzeman said:
Jag skulle vara på att spela. Har alltid velat spela det, och var jättenära att beställa hem det samtidigt som Space Cadets häromdagen, när jag såg att butiken hade det inne...

Jag har förresten testat FTL Infinite Space, och den verkar funka fint! Dock är det svårare, så eftersom jag vägrat gå ner till Easy har jag inte sett något av det där oändliga antalet sektorer – jag dör alltid innan jag är förbi sektor 3. :gremfrown:
Hur funkar det med infinity spce modden?
Är lite sugen på att testa men vill inte sumpa alla mina uplåsta skepp och achivments. (Fick tex. warlord häromdan vilket tagit ett tag.)

Troberg

Sinister eater
Chryckan said:
Pilzeman said:

Hur funkar det med infinity spce modden?
Är lite sugen på att testa men vill inte sumpa alla mina uplåsta skepp och achivments. (Fick tex. warlord häromdan vilket tagit ett tag.)
Ta en backupkopia av installationen först. Gillar du inte den, lägg tillbaka kopian.