Nekromanti Let's play - Terror from the deep

Sodivra

Champion
Re: Strid 10

Woooooooosh...

Med ett mjukt ljud sjönk Team Sentinel och Team Zukov ner i underjorden. Ett dovt ljust omgärdade dem när köttiga väggar slöt sig omkring dem.

Var är jag? Var är de andra?

Soldaterna hade spridits ut av skäl de inte kunde förstå, och ytorna var enorma.

Allting var tomt och tyst.

Är detta en fabrik... eller en kyrka?

Det enda som hördes i basen var någon som smällde i dörrar, om och om och om igen...

Aquanauterna svepte av området.

Det finns hissar också, hur stort är den här platsen egentligen? Vi tar en titt på undervåningen.

EEEEEEEK

krank håller sig kall, som befälhavare över Team Sentinel. Tyst tar han hissen upp, och osäkrar Sonic Puls-granaten.

Tyst smyger han upp bakom hummermännen...

Och placerar granaten på marken...

Sodivra

Champion

Tar hissen upp...

BOOM!

Vad fan?! De brydde sig inte ens!

En granat till och sedan STAB YOU

Zukov öppnar en dörr och...

Du milde

This is it

Hm.

Ett kräk som är för dum för att öppna dörrar förtjänar inte att leva.

Blam blam blam

Zukov dödar en grell en nivå ner, och bestämmer sig för att undersöka.

HUMMERMAN!

Zukov ger allt han har, it just keeps coming!

Det var för nära, några gånger för mycket.

Sodivra

Champion

Översta våningen klar.

Mellersta våningen klar.

Någonstans här på understa våningen måste basens kärna finnas...

Detta måste vara det. Konvergera på denna punkten, Aquanauts!

PAXEN! NEEEEEEJ!

+ RIP PAXEN +

Zukov sätter en kylgranat i kärnan. Två befälhavare tillfångatagna. HAH!

Uppdraget slutfört.

Evakuera, aquanauts.

Sodivra

Champion

X-COM hade börjat ta fighten till fienden. Kräkens bas hade fallit. Men de överlevande var allt för trötta för att njuta av sin seger. Alltför många män hade också fallit idag...

Forskarna hade nästan knäckt Sonic-koden...

Skåda! Den slutgiltiga sonic-teknologin! Fiende-USOs kommer vara chanslösa för våra Barracudor nu.

X-COM ökar sin kontroll över stridsfältet.

Och forskarlaget angrep de slutgiltiga frågorna - Att försöka FÖRSTÅ sin fiende.

Hummermännen som styrde den utomjordiska kolonin (ja så fungerade det, fråga inte mig) visste något. X-COM gav sig inte förrän de hade fått veta sanningen.

I det sjunkna T'Leh så sover främmande varelser sedan miljoner år!

Nej, jag vet inte vad jag ska säga längre...

Fiendeskepp!

Ett nytt jobb för aquanauterna!

RAPPORTERA I HANGAREN, TEAM ZUKOV OCH THE TROLLS GONE DRAGONS!

tull

Hero
Arvidos said:
RAPPORTERA I HANGAREN, TEAM ZUKOV OCH THE TROLLS GONE DRAGONS!
Persson sitter redan i hangaren med borrvibratorn aktiverad för att ja, känna in vibrationerna.
"P-e-e-r-s-s-s-s-on h-ä-ä-är?" svarar han på rapporteringssignalen sedan fortsätter han att känna av vibrationerna samtidigt som han bekymrat tänker på hur det ska gå för han och Murderfuck.

Avidyasattva kommer till uppställningen. Kanske har det något med de blyinfattade djuphavsdojorna att göra, men det släpas rätt mycket med fötterna och stegen är tunga. Plexiglasostkupan han bär under armen har han målat en ledsen smiley över. Han rättar sig dock i ledet utan några ord som en god soldat, men hans tankar flyter runt annorstädes. På X-25, kanske? Han vågar inte ens titta på henne där hon står längre bort i rummet...

Max Raven

T12-kultist
Zukov trampade taktfast fram och tillbaka i rummet. Forskarna tittade nervöst på honom medan han drog handen över hakan samtidigt som ett eftertänksamt uttryck dominerade ansiktet. En slö blick reste över den elektroniska uttrustning som var spridd över ett bord i närheten.
"Så ni säger att den här... varelsen... är vad ni fick från kroppen?"
"Ja sir, vi tror kroppen blev... kontaminerad."
"NOG FAN BLEV DEN KONTAMINERAD!"
Zukov tystnade. Han stannade till mitt i ett steg och sträckte på sig. Hans blick trängde in i klontankens murkiga vätska. Minen sade forskarna att Zukov fortfarande vägde mellan att avskeda dem eller ge detta sitt godkännande.
"Hur väl tog minnesimplantaten? Ni nämnde någonting..."
"Ja, vi kunde ju knappast låta honom... den... komma ut och ställa till skada. Vi riggade en mikrofon och högtalare till vattnet och anpassade efter vibrationerna."
"Slå på dem."

"Max? Hör du mig?"
"Zukov? Jag hör dig. Vad är det?"
"Mår du... bra?"
"Vad är det sista du minns?"
"Menar du före min förra klon eller den här gången? Rökgranat, sedan slängde någon utomjording en granat på mig."
"Och vad tycker du om... utomjordingar?"
"Utomjordingar? De ska utplånas. UTPLÅNAS! UTPLÅNAS!"
Klontanken började skaka för varelsens våldsamma utbrott.
"Stäng av mikrofonen."
Han vände ryggen till varelsen.
"Sätt en dräkt på honom och förslut alla springor. Om allt fungerar över förväntningarna kanske vi kan ha nytta av... de andra."
Zukov stegade ut ur rummet, fyllt från vägg till vägg av klontanker...

<Max Raven III är en människa-utomjording-hybrid. Fylld av sitt hat mot utomjordingar gör detta honom extremt fanatisk. Alla hans rörelser är beräknande imitationer av vanliga människors rörelser, men han skulle föredra att sväva fram om han kunde då det är mindre ansträngande. Han hatar för övrigt trappor*.

Maxs favoritalbum är Genocide, hans favoritfilm The Terminator, favoritvapen det som dödar flest utomjordingar och hans favorituttryck "UT-PLÅ-NA!". Han samlar också på frimärken.>

*(benen fastnar när han försöker sväva uppför dem)