Anarchclown
Swashbuckler
Detta är kampanjidé inspirerad av God45s idé om att spela ondingar i ett godsint rike. Funderade på att ha denna grundpremiss och eventuellt införskaffa Dungeon World för att spela det i fast med en hel del egna raser och kanske till och med playbooks tillagda, beroende på hur svårt det är att tillverka. Annars kommer jag väl eventuellt spelleda det i MYTHS. Hursomhelst är det mer konceptet som jag funderar på som jag undrar om folk har något coolt att tillägga på.
Lets Summon Cthulhu
• RP är motståndsmän i en extremt civiliserad miljö där massmord har begåtts på alla som verkar ha påbrå ifrån de gamla skogsfolken och alla former av stora monstrum har slagits ihjäl av ubåtssoldater, zeppelinartrupper och ångkrigare.
• Rollpersonerna är arvingar till Den Stora Mångfalden som en gång härskade i denna värld. De kan läsa i sagorna om all den magi och allt det fantastiska som en gång existerade i urskogar och havets mörker. Nu är deras förfäders andar fångade i kraftverk som lyser upp mänsklighetens städer. RP är världens sista hopp att någonsin bryta sig ur det tyranniska imperiets grepp, men hur står lite futtig magi emot legioner av mässing, stål och ånga?
• En legend talar om Den Stora Uranden. Det sägs att denna vilar, undangömd ifrån mänskligheten, inte allt för långt ifrån den stad i vilken RP lever. Det sägs att urgamla böner, ifrån de första krälande livsformer som skaffade ett språk, ska kunna väcka denna urande.
• RP ger sig ut på en quest för att finna dessa riter samt platsen vid vilken de kan väcka sin anfader och påbörja en ny era i vilken naturens folk återigen härskar över världen och Den Stora Mångfalden tar ut sitt pris i människoblod. En dag som förtryckarnas präster kallar för Domedagen skall komma.
Lets Summon Cthulhu
• RP är motståndsmän i en extremt civiliserad miljö där massmord har begåtts på alla som verkar ha påbrå ifrån de gamla skogsfolken och alla former av stora monstrum har slagits ihjäl av ubåtssoldater, zeppelinartrupper och ångkrigare.
• Rollpersonerna är arvingar till Den Stora Mångfalden som en gång härskade i denna värld. De kan läsa i sagorna om all den magi och allt det fantastiska som en gång existerade i urskogar och havets mörker. Nu är deras förfäders andar fångade i kraftverk som lyser upp mänsklighetens städer. RP är världens sista hopp att någonsin bryta sig ur det tyranniska imperiets grepp, men hur står lite futtig magi emot legioner av mässing, stål och ånga?
• En legend talar om Den Stora Uranden. Det sägs att denna vilar, undangömd ifrån mänskligheten, inte allt för långt ifrån den stad i vilken RP lever. Det sägs att urgamla böner, ifrån de första krälande livsformer som skaffade ett språk, ska kunna väcka denna urande.
• RP ger sig ut på en quest för att finna dessa riter samt platsen vid vilken de kan väcka sin anfader och påbörja en ny era i vilken naturens folk återigen härskar över världen och Den Stora Mångfalden tar ut sitt pris i människoblod. En dag som förtryckarnas präster kallar för Domedagen skall komma.