Järven
Veteran
- Joined
- 5 Feb 2016
- Messages
- 61
Hej på er! Vi är mitt uppe i Väktarens Vrede och spelgruppen kommer vid nästa möte att påbörja sitt 5 speltillfälle på raken som utspelar sig i fästet.
Jag vill verkligen att staden skall kännas som en levande miljö för spelarna, en stad som andas och där tillvaron rullar på oavsett vad rollpersonerna gör eller inte gör. Har dock snart spelat ut de flesta stämningsscener jag kan vaska fram, men spelarna behöver nog ett par spelomgångar till innan det bär av mot Davokar.
Hur har ni gjort för att få staden att kännas verklig över en längre tid? Har ni några bra knep på att få miljön att vara något mer än en tom kullis, vars platser och personer är pausade när rollpersonerna inte är i närheten? Jag vill så gärna undvika den där TV-spels känslan av att alla spelledarpersoner bara är AI´s som står och väntar på att rollpersonerna ska dyka upp så att de kan ge en ledtråd / uppdrag / överfalla rollpersonerna.
Jag vill verkligen att staden skall kännas som en levande miljö för spelarna, en stad som andas och där tillvaron rullar på oavsett vad rollpersonerna gör eller inte gör. Har dock snart spelat ut de flesta stämningsscener jag kan vaska fram, men spelarna behöver nog ett par spelomgångar till innan det bär av mot Davokar.
Hur har ni gjort för att få staden att kännas verklig över en längre tid? Har ni några bra knep på att få miljön att vara något mer än en tom kullis, vars platser och personer är pausade när rollpersonerna inte är i närheten? Jag vill så gärna undvika den där TV-spels känslan av att alla spelledarpersoner bara är AI´s som står och väntar på att rollpersonerna ska dyka upp så att de kan ge en ledtråd / uppdrag / överfalla rollpersonerna.