Det är ungefär samma som Mutant: År noll. Har inte hunnit med att komma igenom världen än, men det är ett upplägg för att spela upptäcksfärder i okänd terräng och bygga på sitt Fäste (typ arken i Mutant)PAX;n299690 said:Vilket regelsystem används i spelet? Hur matigt är det? Spelvärld och äventyrsuppslag?
Har inte sett att det står uttryckligen. Men man har grundegenskaper (4 st) och färdigheter (4 till varje GE). När man ska slå färdighetsslag slår man T6 för varje nivå i GE samt FV och vill ha sexor. En sexa innebär lyckt och fer sexor innebär bonusar. Man kan slå om alla tärningar som inte är ettor eller sexor genom att man pressar sig. Då får man även missöden för varje etta man slagit även om man lyckas med handlingen. Missödena ger dock även poäng man kan aktivera sina speciella förmågor med, så missöden är inte enbart dåligt. Typ.PAX;n299704 said:Ok. Har inte läst Mutant år noll så det säger inte speciellt mycket. Kuska runt i okända landskap låter lite väl basic. Är det tänkt som ett nybörjarspel?
Baserat på reglerna skulle jag nog säga att det är tyngre än Ligans tidigare spel. Jämfört med År Noll är det definitivt det. Det är fortfarande ganska intuitivt, men det är fler saker att hålla reda på.PAX;n299704 said:Ok. Har inte läst Mutant år noll så det säger inte speciellt mycket. Kuska runt i okända landskap låter lite väl basic. Är det tänkt som ett nybörjarspel?
Vad har du för postombud? Är det schenker direkt, eller måste du hämta upp det hos ett av post nords ombud?Gurgeh;n299900 said:Jag har naturligtvis inte fått något idag heller...
Jag trodde att det berodde på hur det har skickats. Men jag börjar misstänka att det är postens fel eftersom varken Kult eller Svärdets sång dyker upp.Rymdhamster;n299901 said:Vad har du för postombud? Är det schenker direkt, eller måste du hämta upp det hos ett av post nords ombud?
Jag beställde lite grejer från Tyskland i sommras som levererades till ombuet på utsatt tid. Men ombudet tog en månad på sig innan de behagade skicka ut en "påminnelse" om att jag hade paket att hämta.
Okej, det är värre!Dimfrost;n299912 said:Om det kan få dig att känna dig bättre har jag en beta Tundra på väg från Italien som tycks ha försvunnit när den ankom Sverige för en månad sen.
Dom länkade det i någon utav KS uppdateringarna. Är du en late pledger så kommer du säkert inte åt dom utan du får meijla ligan om det.Lirarn;n299920 said:Fick böckerna idag, är sviin nöjd! Men vad hände med soundtracket?
Gurgeh;n299902 said:Jag trodde att det berodde på hur det har skickats. Men jag börjar misstänka att det är postens fel eftersom varken Kult eller Svärdets sång dyker upp.
Tack! Jag hade fått ett mail med den informationen från info i morse.Big Marco;n299980 said:FYI - Vi skrev följande igår på Kickstarter angående KULT: Divinity Lost:
--
[FONT="]Hi,[/FONT]
[FONT="]A short message from us on some delayed Polish and Swedish orders. As mentioned in our latest update, there have been some issue with a batch of orders to Sweden and another batch to Poland. While we are trying to understand what has happened to these, we have now instructed GameQuest to re-send packages to those we know are affected.[/FONT]
[FONT="]We apologize for this - your new packages should be with you shortly. This might though mean you will get two packages in the end - one of those which are now lost in limbo somewhere, and another which will be sent out within shortly from GamesQuest to make sure you get your packages.[/FONT]
[FONT="]If any questions on this, please email info@helmgast.se.[/FONT]
[FONT="]This concerns some 30 backers in Sweden and 10 in Poland.[/FONT]
[FONT="]Best,[/FONT]
[FONT="]the KDL team[/FONT]
--