Nekromanti Leviathan får ett omslag

Möller

Hubert Hortlax
Det är en jättesnygg illustration. Det återstår att se hur den gör sig som omslag, för jag antar att det ska dit en titel och lite annan text.

Förövrigt tycker jag inte karln ser ut som en fegis. Båda två ser ut att lyssna spänt på vad som är där ute.

solvebring

Superhero
Möller said:
Förövrigt tycker jag inte karln ser ut som en fegis. Båda två ser ut att lyssna spänt på vad som är där ute.
Indeed, och de känns båda som de har tydliga uppgifter som de tar sig an samtidigt som detta uppstår. Han fixar dörren medan hon täcker.

Skitfin illustration, som sagt.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Är det någon mer än jag som tänker på Alien-filmerna när man ser det här?

Tycker att det är ett asläckert omslag som definitivt får mig att vilja läsa igenom spelet. Jag är mycket nyfiken redan sen tidigare, iofs, men ändå. Ljussättningen på bilden är mycket imponerande. Jag får en känsla av 3D-animation, fast mycket mer stämningsfullt.

Genesis

Ni dés ni maître
Schysst! Diggar underifrånljuset. Väldigt dramatiskt. Det påminner mig om en Utpost-omgång jag och Rickard lirade i en undervattensbas en gång.

Fråga: uttalas spelet [le-VI-a-tann] eller [le-VAJ-a-thann]?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag får faktiskt erkänna att jag hade en medveten tanke med framsidan. Även om jag inte direkt är den som är mest engagerad i diskussionerna kring det, så tycker jag att det sällan är fel med starkare kvinnor på bilder. Så det kändes rätt självklart att ta den vägen för mig vid det här tillfället. :gremsmile:

Robert Jonsson

Draugen said:
Kommer han göra fler bilder åt bokens insida?
Inget är satt i sten, men jag hoppas att så kommer bli fallet. Beror mest på illustratörens schema.

Robert Jonsson

kefka said:
Kommer det vara lika schyssta illustrationer innuti?
En av de sakerna som jag gör annorlunda i Leviathan, gentemot Bortom, är just att satsa på illustrationerna. Min förhoppning är alltså att det ska vara en hög klass på samtliga bilder. Så ja, det är i alla fall min ambition. :gremsmile:

(Fast övriga bilder blir emellertid i svart-vitt förstås.)

Robert Jonsson

Björn Wärmedal said:
Är det någon mer än jag som tänker på Alien-filmerna när man ser det här?
Precis som Bishock är Alien-filmerna inte alls en dålig jämförelse: byter du rymden mot havet, skulle Alien mycket väl kunna vara en sorts berättelse som utspelar sig i Leviathan.

Det går förstås att spela mycket annat också, men vill aktörerna ha den typen av berättelser finns det stöd för sådant.

Robert Jonsson

Genesis said:
Fråga: uttalas spelet [le-VI-a-tann] eller [le-VAJ-a-thann]?
Så som du känner för att uttala det. :gremwink:

Jag har medarbetare som uttalar det som det första, medan jag vanligen kör på det sistnämnda.

Jag blev så sjukt inspirerad att jag satte mig och såg Alien kvadrologin. :gremcool:

Jag vet redan vad för typ av kampanj jag ska leda i Leviathan!

Eftersom Alien 4 slutar med att stationen kraschar ner på jorden så kan man ju spekulera i vad sm sedan sker. Jorden är redan ett:
Johner said:
Earth! What a shithole!
Och så tror jag att "min" bas får blir!

Äventyr

Världsbyggare
Riktigt snyggt omslag! Det gör mig sugen på spelet, och det är väl tanken.

Laowai

Hero
Bara av utgångsläget blir jag stört sugen på att spela i din kampanj =)

Och Leviathan öht för den delen. Grymt omslag, riktigt jävla bra.

Edit: What a shithole säger han väl ändå?

Det säger lite att jag blir inspirerad av Robert´s post om Alien och ser alla Alien filmerna under en kort tidsperiod och att du sedan vill spela i min kampanj! :gremsmile:

Än en gång, cool bild, cool spelidé och jag ser ifram emot att det blir klart!