Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag sitter och arbetar med konfliktkortleken till Leviathan just nu. Ett av elementen på korten är att det finns citat från kända personer i världen som relaterar till kortet ifråga. Varje kort är en speciell manöver som går att göra i en konflikt (och kan representera ett blodigt slagsmål som en retorisk debatt). Jag tänkte höra med er på forumet om vad ni tycker om citaten - sugiga, corny, okej, bra? Tveka inte att komma med bättre förslag. Tanken är att citaten först och främst ska relatera till kortet(s syfte) ifråga.
Avvaktande:
”Du är alltid dömd att misslyckas om du inte analyserar situationen ordentligt först.”
- Amy Capshaw.
Defensiv:
”Jag är inte feg. Jag har bara vett nog att hålla mig ur vägen för de som faktiskt vet vad de gör.”
- Jing Xun.
Fullt försvar:
”Det spelar ingen roll vad du gör. Du kommer bara att få reda på det som jag vill att du ska veta.”
- Jodie Chance.
Förberedande manöver:
”Den som tänker ett steg längre än sin fiende kommer aldrig att stå handfallen när det verkligen gäller.”
- Laurie Hawthorne.
Initiativtagande:
”Alla problem bör hanteras som en operation. Först skaffar man sig en översikt. Sedan slår man till med kirurgisk precision där problemet finns.”
- Dr Sasja Krupin.
Pricksäker:
”Jag missar inte.”
- Rae Winchu.
Snabbt utfall:
”Vissa saker är viktigare än ens egen säkerhet. Ibland måste man satsa allt på ett kort. ”
- Neela Lauder.
Vårdslös:
”Det var du som brände dina broar. Skyll inte på mig att jag bränner ned ditt hus.”
- Summer Evans.
Avvaktande:
”Du är alltid dömd att misslyckas om du inte analyserar situationen ordentligt först.”
- Amy Capshaw.
Defensiv:
”Jag är inte feg. Jag har bara vett nog att hålla mig ur vägen för de som faktiskt vet vad de gör.”
- Jing Xun.
Fullt försvar:
”Det spelar ingen roll vad du gör. Du kommer bara att få reda på det som jag vill att du ska veta.”
- Jodie Chance.
Förberedande manöver:
”Den som tänker ett steg längre än sin fiende kommer aldrig att stå handfallen när det verkligen gäller.”
- Laurie Hawthorne.
Initiativtagande:
”Alla problem bör hanteras som en operation. Först skaffar man sig en översikt. Sedan slår man till med kirurgisk precision där problemet finns.”
- Dr Sasja Krupin.
Pricksäker:
”Jag missar inte.”
- Rae Winchu.
Snabbt utfall:
”Vissa saker är viktigare än ens egen säkerhet. Ibland måste man satsa allt på ett kort. ”
- Neela Lauder.
Vårdslös:
”Det var du som brände dina broar. Skyll inte på mig att jag bränner ned ditt hus.”
- Summer Evans.