Periodvis, men inte alla genrer... tror jag. De flesta av ideerna dyker upp när jag rastar vovven. Jag är inte så intresserad av det som luktar på marken så jag brukar gå i mina egna tankar.zonk;n180308 said:Fan Micke, you're on a roll! Är du såhär produktiv i alla genrer?
2dl makaroner i timmen plus moms.Vad kostar du i timmen?
Om du skickar mig din adress så lovar jag skicka en bunt makaroner!micke_p;n180335 said:2dl makaroner i timmen plus moms.
Ja! Det går ju hand i hand med resurshantering på den egna basen, om nu väljer att spela på det sättet. Sen kan man ju lägga till lite twists typ...Chuchulain;n180578 said:Något i resursväg, kanske stim av fisk, plankton eller ätbar mossa; sand (för glastillverkning), stensort (för att skapa stabil grund till baser eller som ballast), olja (för att driva maskiner/skepp) etc. Är ju ganska "rakt", men upphämtandet av resurserna kan ju villkoras (gör ni ditten för att bespara havet eller datten för att utvinna så mycket som möjligt).
Precis.micke_p;n180758 said:Ja! Det går ju hand i hand med resurshantering på den egna basen, om nu väljer att spela på det sättet. Sen kan man ju lägga till lite twists typ...
Absolut! Smugglare som konceptet för karaktärerna introducerades i boken Polaris (där många smugglare hänger), och Svart svan ger all information om hur det fungerar praktiskt med skeppen i en sådan kampanj. Tanken är att utnyttja världskartan och kunna resa över de olika sektionerna på världskartan - och få planera sina resor utifrån skepps lastutrymmen, bränslekapacitet och liknande.micke_p;n180779 said:Aaah! Då kan man till exempel spela en interoceanisk smugglare.
Gillar att det är just krabbor. Skulle enkelt ha kunnat skrivit hajar, men mindre djur är faktiskt mer creepymicke_p;n180758 said:Ja! Det går ju hand i hand med resurshantering på den egna basen, om nu väljer att spela på det sättet. Sen kan man ju lägga till lite twists typ...
"Rollpersonerna överraskas av tusentals gigantiska krabbor som är på vandring längs havsbottnen. Köttet som döljer sig innanför det mycket kraftiga pansaret är inte bara delikat utan även mycket rikt på protein. Problemet är att komma åt det närande köttet. Krabborna är mycket aggressiva och bär rejäla klor som lätt knipsar hydraulslangar och roder. Retar man upp en retar man upp alla. Ingen vet varför dessa krabbor ibland ger sig iväg ut över havsbottnen eller vart dom är på väg. Det tycks i alla fall se ut som om dom styr kosan rakt mot hemmabasen."
Vilket ju också kan vara en "encounter"micke_p;n180779 said:Aaah! Då kan man till exempel spela en interoceanisk smugglare.