Nekromanti Lexx är tillbaka

G

Guest

Guest
Nej... inte serien, utan jag!!!

Västra Kina var vackert, kommunismen lever än!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
"kommunismen lever än!"

Ja, vilket är tråkigt att höra. Men tyrrani blir vi väl aldrig av med antar jag.

- Vulf

The_Karlsson

Veteran
Inget fel på kommunism, om den används så det var tänkt. Det ända sättet som skulle kunna få världen att vara rättvis. Men nu är det ju så at vi bara är människor och då kan vi omöjligtvis följa de simplaste av instruktioner eftersom "jaget" tar över och det är bara "jag" som betyder något.. männiksan är ond inte kommunismen.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
"nget fel på kommunism, om den används så det var tänkt."

Åh äntligen! En riktigt jävla korkad kommunist! Kan inte du berätta för mig hur proletariatets diktatur (som det är tänkt) skulle göra det här till ett bättre samhälle? Snälla?

- Vulf

Feuflux

omjonasson.se
Lexx säsong två är skitbra!

Ettan har jag inga direkta känslor för, säsong tre är fantastiskt usel och fyran orkade jag aldrig med eftersom trean irriterade mig så. Men säsong två är skitbra och alla som tycker nåt annat är... drones. :gremsmile:

Arfert

Facit
för vi vill veta, och det är sjukt underhållande att höra allt snicksnack från överteoretiska salongskommunister ;-) ... hur de slår knut på sig för att rättfärdiga allternativt ducka den verkliga historien.

Eksem

Champion
Vilket de inte är ensamma om när det blir diskussioner, oavsett placering på den politiska skalan. Själv tror jag inte på höger- eller vänsterpolitik. Det är förlegat och fånigt. Töntiga kommunister och fåntrattar till liberaler fånar sig om ideologier fast både Castro och Thatcher är as som förstört miljontals liv. Nej, det är dags för något nytt nu, tycker ni inte?

Ymir

Liten kantbaron
för vi vill veta, och det är sjukt underhållande att höra allt snicksnack från överteoretiska salongskommunister ;-) ... hur de slår knut på sig för att rättfärdiga allternativt ducka den verkliga historien.
Aha. Ungefär som det här, då?

- Ymir, lika god kålsupare som näste man

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag är inte övertygad. Höger-vänsterskalan är en kategorisering av politiska ideologier baserad på hur de hanterar pengar. Jag har svårt att tänka mig att man skulle kunna bedriva politik utan att ta ställning i ekonomiska frågor.

Eksem

Champion
"Jag har svårt att tänka mig att man skulle kunna bedriva politik utan att ta ställning i ekonomiska frågor. "

Jag är helt övertygad om att man kan fatta beslut utan ideologier. Liksom: "Okej, det funkade inte med medborgarlön för då ville ingen jobba, men det här med total privatisering gick ju också åt skogen, det kanske vore skönt om vi fortsatte att ha privatiserade telebolag eftersom det blev så bra för alla, medan vi kanske ska låta staten sköta det här med elen eftersom privatiseringen gick åt helvete".

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
ungefär som att någon av alla ideologier som finns funkar i praktiken? Ideologier är riktesnören som vi lever efter... just nu känns det som att vi lever i en liberalkapitalistisk diktatur... frågan hur mycket bättre det är att leva i ett samhälle där mängden pengar bestämmer hur mycket man kan påverka samhället?

men visst... man har ju aldrig startat krig för pengar :p eller?

G

Guest

Guest
Re: Lexx säsong två är skitbra!

Medhåll Kamrat Feuflux, medhåll!

Fast jag älskar dessutom säsong 1, 3 och 4 också... Men det är jag det...

MVH
Lexx - Hur blev denna tråd politisk?