Re: Nybörjarspel (OT)
"Mjo... den till ad&d var litet... nedlåtande ibland."
Aldrig funderat på att den kanske inte var skriven för ett proffs som dig (och mig - JAG VET ALLT!
? Nybörjare reagerar kanske annorlunda? Mina invändningar var snarast att de... äh, återkommer specifikt om den saken.
"Lättebegripliga, men jag undrar just om de funkar även för den som inte spelat förut - framförallt för den som inte SPELAT förut."
Duhj! Skulle vara "framförallt för den som inte SPELLETT förut."
"Problemet med alla dessa olika intro-versioner verkar vara att de så uppenbart inte är självständiga spel. De är avsedda som inkörsportar till det "riktiga" spelet och det känns. Folk som börjar med dem tycker kanske det är kul men för att göra något mer än de rätt begränsade saker introt tillåter måste man i.a.f plöja igenom en massa böcker.. med allt vad det innebär."
Det fanns material för en hel massa regelbundet spelande i den där intro-boxen - den sortens spelande man själv sysslade med när man började annodazumal. Och om man sedan ÄR intresserad, är det lättare att plöja böcker... därmed inte sagt att böckerna måste vara något otroligt mycket tjockare sedan.
Nightowl
We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!