Nekromanti Liljans garde

Sankt Creigh

Warrior
Jag satt och funderade lite på Liljans garde...
Jag spelar en Thismalv (vapenmästare) som nu har krigat sig upp i rejält högt FV i sin stridskonst, Su 'nai Lyfali.
Under den senaste tiden så har han arbetat med personbeskydd åt en Sanarimagiker som tillhör den innersta "cirkeln" eller vad det heter i Sunari. (Också en RP)
M a o så har han jobbat för en mycket mäktig man inom Liljansråd. Och min RP har visat sig mycket hängiven och skicklig, finns det då någon chans att kunna få han att gå med i Liljansgarde, jag har inte läst någonstans där det står nåt annat förrutom att det här är svårt, men som sagt, jag har schyssta belägg nu.

Vad anser ni? :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:

// Creigh a.k.a. Ecthelion Alcarin Vhic Sunarie

AnVili

Warrior
JAg har aldrig hört talas om detta garde.......står det med i riddarn??

Sankt Creigh

Warrior
Eh, Liljans garde.... efter vad jag har kunnat tolka det så ska detta tydligen vara ett av alvernas mest effektiva enheter. Alvernas elit helt enkelt, och nej det står ej om dem i Riddaren, kan ha att göra med att de inte är riddare, DÄREMOT så står det med i...... *fanfar* Alver! Helt otippat!

Hur som helst, helvetes! Jag är så jävla nyfiken på det här gardet, har sökt som en jävla mullvad över hela forumet efter mer fyllig information om gardet, någon som har info? :gremconfused:

Skulle bli tacksam! :gremcrazy:

// Creigh :zeppelinare:

lijat

Swordsman
Som jag tolkar det så finns det inte en chans i världen att han ska få gå med då han är thism och endast sanari får vara medlämmar i gardet.

Sankt Creigh

Warrior
Mm, jag har också funderat på det där, MEN det står inte som du säger: " Endast sanari är medlämmar" (F ö Medlemmar)
Det står att det är nästan uteslutande sanari som är medlemmar i Liljansgarde... nästan är nästan...

.... -Creigh --- lever på hoppet...

HerrBjörn

Warrior
Men..
Molnryttarna tillhör väll liljans garé och de är uteslutande thismalver..
Det bör vara möjligt om ecteleon gör något för sunari och speciellt för liljans råd...
Jag spelar ju i samma grupp som denna thism och hans vän
sanarialven från andra cirkeln i rådet...
Jag anser helt enkelt att det finns en liten chans.
Trots allt måste man ju ha mål och planer för rollpersonerna för att det ska bli kul rollspel..

FaderWerner

Veteran
Om både du och SL är intreserade så ser jag inte problemet, då sl styr alla karaktärer förutom din och dinna rollspelvänners.
Vilket betyder att liljans råd (eller vilka det nu är som utser gardesmedlämmarna) utan problem borde kunna anta dig till gardet.
Gå nu och köp en glass till din SL så han går med på din begäran

lijat

Swordsman
molnryttarna tillhör inte liljans garde utan är en egen militär enhet men liljans garde har ett fåtal dumdrakar (två tror jag) som används i kurir tjänst.

Alver "2.0" kanske må ha svaret!

Jag är så jävla nyfiken på det här gardet, har sökt som en jävla mullvad över hela forumet efter mer fyllig information om gardet, någon som har info?
Om jag får som jag vill vad gäller disponerandet av text i den kommande reviderade och utökade boken om alver så kommer Liljegardist att stå med som yrkesbeskrivning (tillsammans med bla. Skarpskyttar och Alviska magiker). Det kan dock mycket väl hända att CJS struntar högaktningsfullt i vad jag vill så håll tummarna...

Ljusetsriddare - som redan kommit en bit på textsnickrandet om Skarpskyttar och den sanariska magitraditionen...

Sankt Creigh

Warrior
Re: Alver "2.0" kanske må ha svaret!

Vet du när den nya modulen beräknas komma eller hur långt de/ni har kommit i arbetet med den?
Och då menar jag inte 2004, 2005 eller liknanade...

Mvh

C

Re: That´s correct!

Vad är korrekt?
Det var ett svar på Liljats inlägg där han hävdade att:: "molnryttarna tillhör inte liljans garde utan är en egen militär enhet men liljans garde har ett fåtal dumdrakar (två tror jag) som används i kurir tjänst."

Jag menade alltså att han hade rätt i sitt antagande!

Vet du när den nya modulen beräknas komma eller hur långt de/ni har kommit i arbetet med den?
Och då menar jag inte 2004, 2005 eller liknanade...
Vad jag vet så har inte arbetet påbörjats ordentligt ännu annat än i form av spånande av idéer. Å andra sidan brukar det kunna gå ganska snabbt när väl arbetet sätter igång ordentligt. Räkna dock inte med release detta året. Exaktare datum än så kan jag tyvärr inte ge dig och med all säkerhet kan inte neogameskontoret det heller. Det beror helt och hållet på hur det går med allt annat arbete vilket man ju inte vet förrän detta är avslutat...

Sankt Creigh

Warrior

Det svaret tackar jag för. Tråkigt dock att det inte kommer inom kort, det hade varit riktigt roligt!

// C

Slarn

Excentriker

"De alviska folken" var nog det förslag som gick igenom.