> Är du alltid klädd i gortexkläder ytterst med lager på lager under om du skulle hamna i dåligt väder?
Nej.
> Har du alltid med dig ett par ransoer frystorkad mat och koltabletter om du skulle bli utan mat på en dålig plats?
Nej.
> Har du alltid 200 dollar i en insydd dold ficka om du skulle behäva kontanter vid eventuella nödsituationer?
Nej, men jag har nästan alltid några tusingar i plånboken.
> Bär du alltid en tändsticka (av stål ,inte trä) och ett muliverktyg för den gång du måste göra upp en eld?
Jag röker inte, så jag behöver inte eld. Har dock alltid multiverktyg (Gerber och en fet Victorinox).
> Bär du alltid fotriktiga skor som passar sig väl i alla terrängsnitt, både för gång och löpning?
Japp. Docs rular.
> Bär du alltid med dig en autoinjektor mot sarin om det skulle komma ett areosolmoln, utsläppt av valfri elaking?
Nej.
> Har du alltid med dig en pocketmask/latexhandskar för att undvika smitta om du skulle behöva utföra eller mottaga HLR?
Nej. Sjukdomar biter inte på mig.
Däremot har jag i bilen (jag har alltid bilen i närheten när jag är icke-hemma):
Extra multiverktyg.
Ficklampa.
Filt.
Nödraketer.
Signalbloss.
Navigator.
Extra varningstriangel.
Handskar. Både arbetshandskar och vaderade arbetshandskar.
Startkablar.
Säkringar.
Lampor.
Dessutom brukade jag ha följande i bilen, men det blev stulet:
Nödverktygssats. Samma verktygssats som används i ambulanser och ambulanshelikoptrar för att kunna öppna upp en kvaddad bil.
Brandsläckare.
Första hjälpen-kit.
Jag bär med mig (utöver vad som nämnts ovan):
Mobiltelefon.
Papper/penna.
Hemma har jag:
En bajsladdning batterier och säkringar.
Några Maglite-ficklampor.
Blåslampa. Reservgasol till den.
Massor av makaroner och ketchup, antagligen tillräckligt för att hålla mig vid liv i månader.
Massor av verktyg, inklusive plasmaskärare, 20 tons domkraft, kofot och vinkelslip.
20-25 liter bensin.
Olja. 4-takt, 2-takt (gräsklippare och ena MC'n) och smörjolja.
Ungefär tillräckligt med skarvsladdar för att räcka tre varv runt jorden.
Drickbar vätska. Varierande typ.
Tillhygge (kofot), just in case.
Reservdelar för viktigare datorkomponenter, tex nätverksdelar och fläktar.
Reservdatorer för att ersätta trasiga.
Dubbla internetanslutningar.
På "att köpa"-listan:
Diesel-generator. Har haft mina meningsskiljaktigheter med det lokala elbolaget och överväger att bli självförsörjande, men framför allt så är det en bra backup.
Det är väl inte så konstigt att vara förberedd på trubbel?