Nekromanti LinCon, lite eftersnack..

Johan K

Gammal & dryg
Sådärja, då har man let sig genom LinCon då..

Den snabba versionen av LinCon är att det varit SKITSKOJ !!!!

Den lite längreversionen då..
Efter att ha åkt från Lund så kom man dit på torsdag kväll... Lite segt vid incheckningen, men det var inte värre att man klarade det hela.. Efter att ha kollat runte lite så hittade man där man skulle jobab & sova på konventet.
det blev inte så mycket spelnde just den här dagen, han dock med lite carcassonne..
På fredagen så vart det mer livat.. Började med att joba lite med de på brädspelsbaren, sedan vart det en hel massa lirade där & på andra ställen. Lirade åxå ett styck mycket flummigt rollspelscenario.
Han åxå med att lira Dungeon of Doom, vilket var skitskoj !! Dock så dog jag efter ca. 10 minuter, varje gång... :gremgrin:
man kolade åxå runt en hela massa den här dagen, träffade folk i allmenhet & forumsfolk i syynnerlighet.. Jag träffade på Han, Yassilus, Arvidos, Feuflux, Feliath, Lord renesis, Dod_swe4, Gurgh, Ceetan, Yyy, Fogge, walium, Snigel, Zaphod... nu har jag säkert glömmt några... :gremblush: Förlåt isåfall, jag skyller på att ag bara har sovit 11 timmar på hela konventet... :gremtongue:
Lördagen flöt väll på, på sama sätt som fredagen.. lirade en massa, hade kanonskoj...
Sedan så fick man äntligen testa LinConburgaren åxå, får lov att säga att den var mycket god !! :gremlaugh:
Vad gjorde jag mer... Jo, köppte Krilloan till DoD, lirade ännu ett synnerligen trevlig & mycket humoristiskt konventsäventyr.. Tyvärr har jag tapapt namnet på det.. Men tror bestämmt att det avr The_Gorder som var SL, men är som sagt lite osäker på det... :gremblush:
Det var trevlig i 3 bemärkelser, dels att det avr ett trevligt äbventyr & en bra sl.. men först & främst var det skoj eftersom det var många som var med i min spelgrupp som jag har/hade lirat med i ungefär 11 år...
Skitskoj att träffa på forumiter som man bara snackat med här, var mycket skoj att träffa er IRL

Sådär lite om LinCon, från mig...
Vad tyckte ni andra som var där ?

/ Johan K, som i en mycket snar framtid skall äta glass & jordgubbar, sedan ducha & sist men inte minst sova...

Mr Brunch

Veteran
Jag måste säga att det var riktiskt skoj! fast att det var en dag kortare än vanligt märktes tyvär.
Fast det blev inget rollspel pga. av tråkiga personer jag åkte med å jag orkade inte ragga upp spelare... fast brädspel mässigt sätt så rockade det, dock fick jag stryk i nästan alla spel tillåmed twilligt empire till nån främling...
Fast live tetris rockade, vi kom ju upp till lvl 23!
å jag gick på nått jag var anmäld till för första gången på tre eller fyra år! jag är mycket stolt över mig själv :gremtongue:

DODswe4

Hero
Tycker också att konventet var ritkigt skoj

Träffade samma personer som du (men mitt namn har inet _ ) , och ajg trot du glömde Snigel, även om jag aldrig direct prata med honom, men jag såg honom :gremtongue: . Trevligt med forumiter, även om Lincons största misstag är att det låg på samma tid som hultsfred (om det nu stavas så)

Rollspelandet blev det inte så mycket av, han spela en hel masa Munchkin, testade även Doom och Dungeon of Doom, bägge Doomen har en gemensam faktor, det går ut på att dö. Dungeon of Doom var som jag hade tänkt mig skitskoj, Doom var jag lite skepisk till men det blev riktigt kul efter att jag modat reglerna så att spelarna nästan klarade sig, dom dog i sista rummet MOAHAHA

Ulfgeir

Swashbuckler
Jodå det var ett skoj konvent. Lite osäker på vilket konvent i ordningen detta var, det kan ha varit mitt 50de men tror snarare det var mitt 49de (två konvent jag är osäker på om jag var på eller ej. Det ena tror jag att jag var på, men det andra är tveksamt. Var jag inte på något av dem så var detta mitt 48de)

Insåg på vägen till konventet att jag hade glömt ta med linsvätska, så jag fick improvisera på sätt som INTE är att rekommendera.

Här kommer min sammanfattning. Var en del kaos med långa köer till incheckning och problem med sovsalar. Första natten spenderades därför i tält. Det funkade dock bra det med. Närheten till duschar på Valla folkhögskola var bra, fast då måste man passa tider.

Konventet hade under merparten av tiden bra väder.

Forumiter träffade: (De som jag fick veta var forumiter, och vars namn jag skrev upp)
Feliath
Dnalor
JohanK
Foggmock
Yassilus
Yyy
Snigel
Zaphod
Krille
Arvidos
Han
Elvekatt
Ceetan
Feuflux
Wille
Gurgeh
Dimfrost

Spel spelade:
Advanced Civilization. Jag var Illyrien, men gick riktigt dåligt. Slutade på 3 städer. Piraterna slutade på 4. På bordet bredvid så hade piraterna 6 städer och folk nog att försörja dem. =^_^=
Settlers of Catan . Gick uselt.
Puerto Rico Här kom jag två vid bordet med 31 poäng.
Pirates of the Spanish Main-SM Förlorade alla matcherna jag spelade. Enda matchen jag vann var den som jag fick en walk-over pga ojämt antal spelare. Vissa personer hade ju TJOCKA pärmar med typ nästan alla skepp som fanns. Och där kom jag med mina 3 inköpta boosters... Nämde jag att alla tillgängliga boosters i affärerna tog slut?
Captain Parks Imaginary Polar Expedition Här skulle ut och utforskas. Dnalor vann efter två värsting-expeditioner.
Go Spelade två partier go
Ett litet brädspel och sådant Spelat var nu omdöpt till Terra Nova och rätt skoj. Vissa detaljer behövde testas mer innan det kommer i tryck. Bygg handelsposter/fort/kolonier för att få varor och försvara dem med arméer och flottor.
Europa ett nytt spel under utveckling. Var som ett strömlinjeformat Britannia. Dock var vissa av nationerna inte så användbara. Exempelvis vikingarna fick tillbringa första 4 rundorna (av 8) med att bara föröka sig.

Mycket tid gick åt att sitta och tjöta med folk (mestadels Krille, och det fullkomligt sprutar kreativitet ur öronen på honom). Blev inget spelrelaterat inköpt på konventet. Kul saker som kördes på konventet som jag tittade på lite var: Tetris Live samt maratonspelande av The Great Dalmuti.

Hemfärden tog längre tid än förväntat då en rejäl trafik-olycka stoppade all trafik under ca 30 minuter i ena riktingen på E4. Två brandbilar och två ambulanser var på plats. Hoppas de inblandade klarade sig.

:zeppelinare: :tekopp:

/Ulfgeir

Ackerfors

Alas, your rapids!
Lincon Express Edition

Tja, som några av er märkte var jag inte där särskilt länge. Från torsdagkväll till fredagkväll. Jag hade trevligt den lilla stunden i vilket fall, men frågan är om jag hade haft det under ett helt konvent. Det får vi aldrig veta.
Hur som helst, gled in där vid halv tiotiden på torsdagen, morsade på de forumiter som jag kände igen som satt i Colloseum. Våndades lite över kön till incheckningen, men jag behövde ha tag i Stockholmsbussen så jag gick till receptionen för att fråga. De lät mig checka in före den låååånga kön. Det var chockerande. Har aldrig gått så schmutt att checka in. :gremlaugh:
Nåja, satt och snackade lite mer skit innan jag hämtade upp Dungeon of Doom-prylarna från Wille Raab. Plockade lite med det och blev sedan upphämtad av Feuflux för sovning.
Liggunderlag på golvet var rätt obekvämt kom jag på ett efter par timmar av vridning och kvidning, men jag ville ju inte vara till besvär. Vid sextiden på morgonen (vi gick väl och la oss runt två) lade jag mig i fosterställning i en fotölj och sov de tre sista timmarna fram till uppstigning.
Vi gick bort till konventet igen och jag satte upp Dungeon of Doom som jag, Han, Fogge och Feliath spelledde. Dödade ett gäng grupper och sedan var det dags att pysa och lämna över dödandet till de tre andra. Hoppas allt gick bra!

Sammanfattningsvis vet jag inte om konvent är min grej riktigt. Jag vill ha riktig sömn och riktig mat, kan jag fixa det är det nog lugnt.

Kul att träffa er alla som jag träffar så sällan i vilket fall.

Olle Linge

Snigel
Jag är också väldigt nöjd med konventet. Det hade varit roligt att kunna reglerna till Star Wars bättre så att jag hade kunnat/velat börja spelleda tidigare. När vi väl kom igång med We're so screwed gick det riktigt bra och vi hade spelar i princip hela tiden vi ville ha det, plus lite till. Nästa gång kan jag reglerna innan och då ska det bli mycket roligare.

Spel är bara sekundärt på konvent, det är alla människor som gör det roligt. Jag umgicks med de flesta på Ulfgeirs lista , även om jag inte såg en del av dem (däribland Uffe själv) speciellt mycket.

Jag fick också tillfälle att testa mitt regelsystem, som fungerade väldigt bra. Ett stort tack till Zappy och Dimfrost för feedback. Nu är det bara lite mer extensiv speltestning kvar innan jag är riktigt nöjd.

Utöver detta spelades Carcassonne (som gick ovanligt dåligt), Puerto Rico (som hade potential) plus rätt många andra spel som jag nog glömt bort. Jag har lite bilder och en del av dem kommer upp på www.snigel.nu inom kort.

MrG

Swashbuckler
Kom först sent på fredagen och då var jag mest social med vänner, men hann även spela lite tusen vita kort och fixa spelledarbrist för morgondagen.

Lördagen startade med Abarax hand, spelledde ett lag själv och hade väldigt roligt med dem. Därefter LinConbörjare, PushCars, Ticket to ride europe, massa umgänge med folk, ett gäng i rollspelsbaren (bara för att det är kul att dubbelspelleda med Niklas), middag nere på stan, mer tusen vita kort och en skön förlust i Verbal Kombat (tack Piasava).

Söndagen hade höjdpunken, anmäld till ett (två) rollspelsscenarion; Huset av NisseNytt och Frispel, fullkomligt genialiskt lysande! Skönt att få rollspela något själv.

Slutligen vill jag ge en extra eloge till LinCons webbanmälan som jag tycker tar sig till något riktigt bra!

Och efterfråga MER rollspel, fåtalet arrangemang gav få spelare. Speciellt var det brist på klassiska arrangemang för lag (drop-in finns det snart nästa för mycket av). Vill uppmuntra alla som kan att börja skriva scenarion igen!

Johan K

Gammal & dryg
Fråga om fotouppläggning. Länk finnes nu.

Det blev ju som så att jag tog en del bilder på LinCon. Därav en del på forumiter...
Jag undrar om det är ok för er som var där om jag lägger upp dempå nätet för allmän beskådan ??
Det är inga hemska bilder, utan bara bilder när vi sitter & snackar & lirar i största allmänhet.

Lägger till en länk, lite bilder hitar du här. jag kommer att lägga till lite mer bilder under tiden, tänkte bara att lite mer folk skulle ge sitt godkännade först...
Om det är någon bild som ni inte vill att det ska vara uppe, pm:a mig isåfall så tar jag bort den.

/ Johan K, som utnämde sig själv till konventspaparazzi... :gremtongue:

The_Gorger

Hero
Post-lincon, Gorger-edition

Jag påbörjade min resa kl 14 på tordagen, degade i Götet i tre timmar, för att sedan ta Sverokbussen till the shit. Längst fram satt man bra, även om jag blev lite skrämd av de som kunde alla hejarramsorna utantill(Vi såg ngn cheerleaderfilm isf de vanliga, den hade fö den odödliga komentaren "Hela min cheerleaderkarriär har vart en lögn!").

Jag spelledde två pass och hade hand om filmsalen under en natt. Filmsalen var skitkall, så det var ingen hit. Även om kylan uppmuntrade till hopkurning och mys :gremlaugh:.
Spelledde två olika äventyr, ett bra och ett dåligt(riktigt dåligt tom) skrivet. Dock var jag väldigt nöjd med min sl-insats, eftersom båda lagen satt och gapflabbade igenom sina äventyr. Och ja, det var jag som sl:ade er, JohanK (som spelade en transvestitisk dvärg, ett nöje att se :gremgrin:). Eloge också till författaren av det bra äventyret(Abarax hand), mkt bra.
Jag försökte spela Strike Team:Luna under söndagen, men jag och mina medspelare var sega, och tre av dem flippade helt, så vi dog innan vi kommit ngn vidare vart. Det var lite synd, då jag sett fram emot detta.
Tetrislajvet var riktigt roligt, och att titta på Verbal Kombat likaså.
Jag prövade Dungeon of Doom, men det var lite för mycket/bara regelonani, så det var väll så där kul. Desto roligare var We're so screwed. Enl. Yyy slog vår grupp (åtminstonde) tre rekord; mest dark force points, längst tid instängda i ett rum(7 dagar), samt enda att gå in i första rummet. Jag bröt i nacken i ett försök till kullerbytta, och mina två medspelare dog med några dagars mellanrum av självmord.
Ett av de roligaste brädspelen jag körde var Weapons and Warriors(tror jag det hette), som gick ut på att, rent fysiskt, skjuta ner en motståndares arme eller borg, mha katapulter, kanoner och balistas.
Jag saknade Looney Labs/Spelwebben rummet mycket.
Tre saker låg j*igt långt bort; Duschar på andra tider än 8-11, bankomat och sovsalarna för mina vänner.
Jag gissar på att ca 25-30 personer hann beundra min personlighetsersättare och penisförlängare t100'an. ^^
Forumiter jag träffade och kände igen:

Jag duschade med Zaphod och Yyy.
Jag såg Snigel sitta vid ett bord.
Jag hejade på Yassilus.
Jag satt framför Krille i bussen.
Jag spelledde Johan K.
Jag blev nästan spelledd av Arvidos.
Jag dödades av Fogge. (i Dungeon of Doom)
Jag ... har säkert glömt någon.

Det läskigate under helgen (förutom Bring it on) var när en receptionist frågade mig hur det gått i Fantasy battles. Jag har aldrig spelat det, eller något annat figurspel heller för den delen. Konversationen följde:
(Jag) Eeh, va?
(Han) Ja?
Jag har aldrig kört det.
Jo, du hämtade ju ut en svart hårdplastväska.
Nej
Du har 850309 i personnummer?
Ja.
Och hämtade några filmer ur en kompis väska?
Ja.
Och heter Kalle Palm?
Ja. (Nu började det bli obehagligt) Du skojar?
Nej. (Gravallvarligt)
När hämtade jag ut den?
I natt vid 4-tiden.
Jag sov då.
Nej, du hämtade ut en Games Workshopväska.
osv.

Jag har alltså gått i sömnen (gör det ibland) och hämtat ut någons Games Workshopväska. Hopppas den kom till ägaren till slut. :gremblush:

För första gången på några konvent, umgicks jag inte bara med gamla konventspolare, utan lärde känna ett knippe nya, wee!

:zeppelinare:

Nu har jag vart på konvent:

Gastono

Hero
Verkar ha varit roligt ju!
Jag fick besök från amerika så jag kunde tyvär inte komma :/

Men men, ser fram emot bilder från konventet (så fort alla gett tillstånd förstås :gremlaugh:).

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Fråga om fotouppläggning..

Nu tror jag ju inte att jag är med på någon av dina bilder, men är jag det så får du gärna lägga upp dem. :tekopp:

/Ulfgeir

[H2O]

Veteran
Fragmenterat besök

Lincon blev något upphugget för mig i år, och jag var aldrig anmäld till något utan lodade mest runt och hälsade på folk.
Trillade in på torsdag kväll men eftersom jag haft en något hårdare träning än vanligt någon timma innan så blev jag trött och gick hem. Jag har ett svagt minne av att jag spelade någon slags D&D-miniatyrspel med Snigel och Dimfrost och åt en LinCon-burgare.

Fredag stannade jag hemma.

Lördag gick jag dit med Solinde och det blev en del spelande. Mest Guillotine med Krille.... måste så ha det spelet.

Söndag var ju konventet ganska dött, men vi var där några timmar i alla fall.

Forumiter sedda (vad jag minns, hälsade nog tyvärr inte på alla heller)
Fogge
Snigel
Krille
Zaphod
Dimfrost
Han
Yyy
Arvidos
Renisis
JohanK

Jämfört med LinCon 2003 som var mitt första LinCon så tycker jag att årets planering och upplägg var mycket bättre.

Rickard

Urverk speldesign
Trygg-Rickard - barbarden

<p style="border: solid 1px #999999">
För att spela detta spel måste du ha tillgång till 1T6 och 1T30 (eller T10 och T6.. Hur du ska slå 1T30 med de två tärningarna får du lista ut själv men en ledtråd är att T10:an anger entalet).. Spelet avslutas när du är UTE.. Själv fick jag 64 xp när jag lajvade spelet och jag "dog" genom att jag blev hesare, fick +2 på efterkommande slag vilket till sist resulterade i resultat 8..

<table cellpadding="20"><tr><td valign="top">1. Rickard är på LinCon (1T6)
1. Spelleder Dungeon of Doom. Läser Dungeon and Dragonsregler (-5 xp). Dödar 1T6+1 rollpersoner (1 xp/styck).
2. Spelleder Dungeon of Doom. Dödar 1T6+1 rollpersoner och blir hes (1 xp/styck).<font size="1"> </font size>
3. Äter LinConhamburgare (2 xp).
4. Träffar någon (RE).
5. Lär sig ett nytt spel. (10 xp)
6. Glömmer bort vad det är för dag. (-3 xp) <font size="1"> </font size>
7. Åker hem. Hälsar några forumiter "hej då". (UTE)
8. Åker hem, för han måste till en fotbollsmatch. (UTE)

<sup></sup> Om Rickard redan blivit hes och om detta resultat kommer upp igen så blir han hesare.. Om han redan är hesare och får detta resultat igen, så ska du slå på tabell 1 med +2 i fortsättningen.
<sup></sup> Om han glömt vad det är för dag 3 gånger så är det söndag och han åker hem. Du är då UTE.
<sup></sup> Fangänget hängde vid våra bord under stora delar av konventet.</td><td width="250">Random Encounter (RE) (T30)
1. Fan-gänget <font size="1"></font size>
2. Foggmock
3. Ceetan
4. DoDswe4
5. Feuflux
6. walium
7. Krille
8. Ulfgeir
9. Gurgeh
10. Dimfrost
11. Feliath
12. Söt (men ung) fangirl
13. Dnalor
14. Arvidos
15. Yyy
16. Johan K
17. Snigel
18. Alva
19. Lord Renesis
20. Yassilus
21. Zaphod
22. Lukas
23. Anders (M@ster - gammal spelgrupp)
24. Anders (från gammal spelgrupp)
25. Arrangörer från FriCon
26. Gamers Vault-killen
27. Någon okänd
28. Någon okänd forumit
29. Brorsan
30. Brors flickvän</td></tr></table></p>I övrigt
Antal gånger jag ryckte Johan K i skägget: 1
Antal söta tjejer jag såg: 2
Antal söta tjejer jag pratade med: 1
Antal snygga tjejer jag såg: 1
Antal riktigt fräscha brudar jag såg: 1
Antal gånger jag spelade mina egna spel: 8
Antal gånger jag var den siste som gick och lade mig i husbilen: 2
Antal gånger jag duschade: 1
Antal gånger jag behövde en dusch: 4
Antal gånger jag gnällde över att jag behövde en dusch: 8
Antal gånger jag fläckade ner mina byxor: 3
Antal gånger jag prisade mina tofflor: 4
Antal dödade rollpersoner i Dungeon of Doom när jag spelledde: 78?
Antal gånger jag frågade någon om reglerna: 1T6+5
Antal gånger jag funderade på att det var ett kul sammanträffande att alla forumiter som arrangerade hamnade på samma ställe: 2
Antal timmar i jag sov under LinConveckan, även inräknat dagarna innan: 35
Antal timmar jag sov när jag kom hem: 11

/Han som tog vara på en Carcassoneexpansion för att ingen skulle sno den men som inte kom ihåg att han hade stoppat den i fickan förrän han var hemma så i slutändan så var det att han snodde expensionen

DODswe4

Hero
Re: Fråga om fotouppläggning. Länk finnes nu.

nu var det ju nästan bara Dungeon of Doom bilder

men det är nästan ok att lägga up bilder på mig

Feuflux

omjonasson.se
LinCon var såhär

Det här var lätt mitt degigaste lincon. Känns som om jag satt och slöpratade med folk i colosseum (det stora stället där receptionen osv fanns) mest hela tiden. DofD, Universalis och Star Wars-tjommarna var strategiskt placerade bredvid varandra så man slapp röra på sig. Jag var i princip inte någon annanstans under konventet. Tidigare år har jag åtminstone gått igenom hela stället för att spana in butiker och sånt, men inte i år.

Och så lite listor:

Nya forumitbekantskaper (enbart folk jag faktiskt pratat med räknas här så The_Gorger, Sockerpappan och forumiter jag sett men inte hajat varit forumiter som jag bara sett ryker)
:gremsmile: Johan K. Han ser precis ut som på bilderna av honom. Fantastiskt.
:gremsmile: Zaphod. Han ser faktiskt också precis ut som på bild. Sen har jag lärt mig att man ska säga Saffådd och inte Sapp-hådd. Det hade jag eventuellt lärt mig innan också och glömt bort det, men jag är specialist på att uttala saker fel och man ska vårda sina specialiteter.
:gremsmile: Ulfgeir ser inte alls ut som avatar (tycker jag). Däremot ser han ut som Thomas Cavanagh. De har samma sköna leende i alla fall.
:gremsmile: DODswe4 var en helkul prick i verkligheten (nej, jag är inget fan av honom här på forumet sorry... :gremgrin: ). Han får positiva överaskningspriset eftersom.. ja, namnet på priset sa det nog.
:gremsmile: Sen är jag rätt säker på att MrG var en av dubbelspelledarna vid mitt rollspelsbarsbesök tillsammans med Renisismaffian. Ralf/Rolf/Ralf från överstruket hälsar. Fattade dock inte förräns långt efteråt att det var MrG (om det nu ens var det *mystisk gest* ).

Stora garv
:gremsmile: Nånting Dnalor sa i ett parti Once upon a time tillsammans med mig, Han och eventuellt tjejen Rickard snackade om (om hon inte hann smita innan). Jag minns dock inte alls vad det var Dnalor sa men roligt var det.
:gremsmile: Det klockrena Asterix-citatet under ovan nämnda rollspel. "Kallar du det här färsk fisk?" (Typisk you had to be there-humor). "Citat" står med på min besatthetslista så citathumor är alltid bra.
:gremsmile: Arvidos imitationer. Oavsett vem han härmar så ser det likadant ut. "Möh möh möh jag heter <namn> och är dum." Jag är förresten osäker på om jag och Arvid flörtar med varandra eller invaggar varandra i falsk säkerhet...

Shopping under konventet
:gremsmile: 2 linconburgare
:gremsmile: 2 läsk
:gremlaugh: 1 röd d12:a.

Övernattare
:gremsmile: Yassilus i en natt (blev dumt med sovningen, sparka på mig nästa gång för nu har jag dåligt samvete).
:gremsmile: Feliath all the time. Nu har 4 olika personer slaggat på min soffa (5 om jag räknar med mig själv) och ingen har klagat. Yay! Det var även kul att det för en gångs skull låg en hatt på min hatthylla. Annars ligger där två paraplyer, en opumpad basketboll och ett skohorn.

Roa omgivningen (gjorde inte bort mig i sann Feuflux-på-lincon-anda den här gången vad jag vet)
:gremsmile: Trodde jag blev presenterad för nån forumit och hälsade glatt på en tjomme men han ville bara ha folk till The Great Dalmutti (eller vad det nu hette). Minst 3 personer asgarvade åt det hela iaf så jag räknar med att jag såg förvirrad ut på det sätt som bara jag kan.
:gremsmile: Blanda Ceetans kortlekar i hans 318 (okej, liten överdrift) Munchkin-lir. Oerhört billig humor, men alltid kul att roa folk. Speciellt när man som mig har livsmålet "få minst en person att skratta varje dag".

Nu ska jag gå och spela dataspel istället, men jag hade nog inget mer att säga ändå.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: LinCon var såhär

"Yassilus i en natt (blev dumt med sovningen, sparka på mig nästa gång för nu har jag dåligt samvete)."

Äsch, det var helhygglo, oroa dig inte. Kommer jag två timmar innan och frågar om sovplats får jag baske mig skylla mig själv. Bigtime. Och det var ingen större fara när jag väl hittade fosterställningen i fotöljen. Tummen upp.

"Trodde jag blev presenterad för nån forumit och hälsade glatt på en tjomme men han ville bara ha folk till The Great Dalmutti (eller vad det nu hette). Minst 3 personer asgarvade åt det hela iaf så jag räknar med att jag såg förvirrad ut på det sätt som bara jag kan."

För att förtydliga det hela hans bror kom och raggade spelare till kortspelet Great Dalmuti. Hela raggningsprocessen var två ord. "Great dalmuti?" När då Feuflux räcker honom handen och säger "Feuflux", ja, då är det obetalbart roligt. Jag garvar när jag tänker på det. Men jag garvar med dig förstås... :gremgrin:

:gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: LinCon var såhär

För att förtydliga det hela hans bror kom och raggade spelare till kortspelet Great Dalmuti. Hela raggningsprocessen var två ord. "Great dalmuti?" När då Feuflux räcker honom handen och säger "Feuflux", ja, då är det obetalbart roligt. Jag garvar när jag tänker på det. Men jag garvar med dig förstås...
Jag trodde att det var snabbtänkt och fyndigt från Feuflux sida. Snällt av honom att ta mig ur den villfarelsen! :gremwink:

Sedan var Lincon på en massa sätt: Jag träffade folk, spelade spel utan prefixet roll, såg den tecknade Star Wars-serien "The Clone Wars", köpte Stormbringer på auktionen åt dåligt med mat och drack mycket läsk.

/tobias